ادامه شایعات داغ پیرامون نیمکت تیم ملی فوتبال ایران ؛

تمایلات پنهان برانکو در مسیر پر مانع!

شاگردان برانکو، پیش به سوی سومین قهرمانی لیگ برتر؛

تنها در صدر

هفته بیست و پنجم رقابت‎های لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته با برگزاری دو دیدار به پایان رسید و در میان مدعیان لیگ برتری اوضاع فقط به کام پرسپولیس و استقلال بود، اولی دیروز تیم سایپای علی دایی را شکست داد و استقلال هم در حساس‎ترین نبرد هفته که با سپاهان بود ، سربلند بیرون آمد. با این وجود نزدیک‌ترین رقیب پرسپولیس هنوز تراکتورسازی است که در رده دوم قرار دارد، تراکتوری که در هفته بیست و پنجم سه گل از سپیدرود رشت دریافت کرد.
کد خبر: ۱۲۰۰۷۵۸
تنها در صدر

به گزارش جام‎جم آنلاین ،‌ پرسپولیس روز گذشته با برتری مقابل تیم سایپا یعنی تیم هفتم جدول سه امتیاز دیگر به 51 امتیاز قبلی خود اضافه کرد تا اکنون با 54 امتیاز در صدر قرار داشته باشد و یکه‎تازی کند. حالا نزدیک‎ترین رقیب سرخ‎های پایتخت تیم تراکتورسازی است که 5 امتیاز کمتر از پرسپولیس دارد و با 49 امتیاز در رده دوم جدول قرار گرفته است. باید به این نکته بسیار مهم توجه داشت که پرسپولیس و تراکتورسازی در هفته بیست و هشتم رقابت‎های لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف یکدیگر می‎روند که یکی از حساس‎ترین نبردهای دو مدعی در سال‌های اخیر خواهد بود.

زیبا و پرگل مثل پرسپولیس – سایپا

دیدار پرسپولیس و سایپا در هفته بیست و پنجم رقابت‎های لیگ برتر فوتبال ایران نه تنها زیباترین بازی این هفته بود که اصلا می‎تواند یکی از زیباترین بازی‎های فصل لقب بگیرد. دیداری که همه چیز داشت. پنج گل رد و بدل شد و پرسپولیس در حضور تماشاگران پرشمارش یک پیروزی مهم به دست آورد آن هم در شرایطی که در همین هفته تراکتورسازی و سپاهان به عنوان جدی ترین رقیبان این تیم شکست خوردند. علی دایی از شکست تیمش بسیار ناراحت بود اما باید به این ببالد که تیمش یک فوتبال تمام عیار را به نمایش گذاشت.

دیدار پرسپولیس و سایپا همه جذابیت‎های لازم را داشت، از حساسیت برای فاصله گرفتن با رقیبان تا نشستن علی دایی بر روی نیمکت تیم رقیب. گل زودهنگام را سایپا زد اما پرسپولیس در ادامه مسابقه سه گل به ثمر رساند. اما باز هم سایپا از پا ننشست و در یکی از زیباترین بازی‎های فصل گل دوم را وارد دروازه پرسپولیس کرد و در نهایت این مسابقه جذاب با نتیجه پر گل سه بر دو به سود شاگردان به پایان رسید. نکته‎ای که در این میان باید به آن توجه شود این است که تیم تحت هدایت برانکو یک رکورد ویژه را هم ثبت کردبه این ترتیب که در سال 98 به رکورد پیروزی صد در صد رسید. شاگردان برانکو ایوانکوویچ از ابتدای سال تا اکنون در هر مسابقه‎ای به میدان رفته‎اند با پیروزی خارج شده‎اند. آنها دهم فروردین ماه در دربی شماره 89 به مصاف استقلال رفتند و با تک گل احمد نوراللهی به پیروزی رسیدند.

روز پانزدهم فروردین ماه نیز مقابل پیکان قرار گرفتند و در شرایطی که علی علیپور یک پنالتی هم به هدر داد دو بر صفر به برتری دست یافتند.

کار بزرگ دیگر آنها مقابل الاهلی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا بود. سرخ‎ها در شرایطی که سال گذشته در همین مرحله گروهی لیگ قهرمانان یک تساوی و یک شکست ثبت کرده بودند اینبار مقابل الاهلی عربستان با دو گل به پیروزی رسیدند. روند خوب پرسپولیس روز گذشته هم ادامه پیدا کرد و این تیم مقابل سایپا به برتری سه بر دو دست یافت تا در صدر حاشیه امنیتی بیشتری پیدا کند و به سمت سومین قهرمانی پیاپی تاخت و تاز کند. آنها فعلا در صدر تنها هستند، به این معنا که فاصله امتیازی‎شان فعلا خیال هواداران را راحت کرده است.

پرسپولیس برای ادامه راه قهرمانی مسیر دشواری را پیش روی خود می‎بیند ضمن اینکه در لیگ قهرمانان آسیا هم کار بسیار سخت است.

آنها در لیگ برتر فوتبال ایران و برای ادامه ماموریت سومین قهرمانی بیست و هشتم فروردین ماه در خانه ذوب‎آهن مقابل این تیم قرار می‎گیرند، تیمی که با این روزها با «علیمنصور» خوب نتیجه می‎گیرد. روز سوم اردیبهشت فینال دوم لیگ برتر برای پرسپولیس از راه می‌رسد، تیمی به نام سپاهان. سرخ‌های پایتخت فینال اول مقابل استقلال را بردند و حالا به دنبال پیروزی در فینال دوم هستند، سپاهان خود یکی از مدعیان قهرمانی است که تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا در این دیدار به پیروزی برسد. پرسپولیس در این دیدار میزبان سپاهانِ امیر قلعه نویی است، مربی پرافتخاری که همیشه مقابل تیم‌های پرسپولیس و استقلال بالاترین انگیزه‌ها را دارد.

اما همان‌طور که پرسپولیس هفته به هفته پیش می‌رود به همان میزان کار هم سخت‌تر می‌شود. درست چند روز بعد از مصاف حساس و حیاتی با سپاهان نوبت به فینال سوم لیگ برتر می‌رسد یعنی دیدار بسیار دیدنی با تراکتورسازی. این مسابقه روز یازدهم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. در واقع می‌توان گفت این مسابقه تکلیف قهرمانی را یکسره خواهد کرد. به این معنا که یا دیگر جای کوچک‎ترین شک و تردیدی را برای سرخ‎ها جهت قهرمانی به جای نمی‎گذارد و یا اینکه تراکتورسازی با برتری مقابل تیم برانکو شرایط عجیبی را در معادله قهرمانی رقم می‎زند. سرخ‎های پایتخت در دو هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران در تاریخ‎های بیست و یکم و بیست و ششم اردیبهشت ماه مقابل ماشین‎سازی تبریز و پارس‎جنوبی جم قرار می‎گیرند.

قهرمانی، شیرین تر از همیشه

در صورتی که پرسپولیس این فصل به مقام قهرمانی برسد ، حلاوت آن نزد هواداران دو چندان خواهد بود. نخست به این دلیل که سومین قهرمانی پیاپی است. پرسپولیس در صورت کسب این قهرمانی در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران جاودانه و دست نیافتنی می‎شود. دلیل دوم هم این است که کار پرسپولیس برای قهرمانی بعد از تعطیلات نوروزی بسیار سخت است. اگر این مرحله سخت با موفقیت به پایان برسد این قهرمانی ارزش دو چندانی پیدا خواهد کرد. قهرمان دو فصل گذشته ایران در تعطیلات نوروزی مقابل استقلال قرار گرفت ضمن اینکه تقابل با دو مدعی دیگر یعنی سپاهان و تراکتورسازی را در پیش رو دارد. نباید فراموش کرد که پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا هم بازی دارد و یک مسابقه جام حذفی را هم باید مقابل سپاهان برگزار کند. برنامه بسیار فشرده پرسپولیس اگر به قهرمانی ختم شود آنگاه یکی از بهترین قهرمانی‎های تاریخ فوتبال ایران ثبت شده است، این قهرمانی زودهنگام نیست اما قطعا طعم شیرین آن تا سال ها از یاد هواداران نمی‎رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها