افزایش 12 متری ارتفاع تراز آب مخزن سد کارون چهار

به دنبال بارشهای اخیر، ارتفاع تراز آب مخزن سد کارون چهار در استان چهارمحال و بختیاری، 12 متر افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۹۸۹۷۸
افزایش 12 متری ارتفاع تراز آب مخزن سد کارون چهار

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: سد کارون چهار از پنجم تا هفتم فروردین ماه امسال سد بلند کارون چهار که در ابتدای سرشاخه رودخانه کارون ساخته شده است، افزون بر 363 میلیون مترمکعب بارش و رواناب های منطقه را مهار و کنترل کرد.
بهروز مرادی افزود: در این بازه زمانی تنها 47 میلیون متر مکعب از این مقدار ورودی به همراه تولید برق از نیروگاه خارج شد.
گفتنی است سد ونیروگاه کارون چهار در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.
همین اسفندماه گذشته بود که معاون اجرایی سدو نیروگاه کارون چهار گفت: حجم آب ذخیره شده در این دریاچه در مقایسه با سال قبل از آن 13متر افزایش یافته است .
آقای کاویانی افزود: حجم آب ذخیره شده اسفندماه از تراز 999 در اسفندماه 96 به تراز هزار و 12متر از سطح دریا در اسفندماه 97 افزایش یافته است.
وی گفت: پر شدن مخزن دریچه سد کارون چهار تایید کننده فصل آبی مطلوب در بهار و تابستان سال آینده برای سدهای کارون سه،گتوند،شهید عباسپور و مسجد سلیمان در ناحیه پایین دست و استان خوزستان خواهد بود.
سد کارون چهار بزرگترین سد بتونی دو قوسی کشور با مخزنی به حجم دو و دو دهم میلیارد متر مکعب و دریاچه ای به وسعت 30 کیلومتر مربع است که آب درون آن از ارتفاعات زردکوه بختیاری تامین می شود و پس از تلاقی با رودخانه ارمند نام کارون به خود می گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها