ششمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم، روز گذشته به ریاست آیت‌ا... جنتی و با حضور اکثریت اعضای این مجلس در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۹۷۲۱۱

آیت‌ا... جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در سخنرانی افتتاحیه این مراسم با اشاره به برخی مشکلات امروز کشور گفت: رئیس‌جمهور برنامه‌هایش را برای حل مشکلات کشور اعلام کند.
به گزارش تسنیم، رئیس مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور را به‌عنوان فرمانده جنگ اقتصادی معرفی کردند، لازم است رئیس‌جمهور بابت مشکلاتی که در کشور وجود دارد اعلام کند چه برنامه‌ای دارد. متأسفانه در کشور عده‌ای آشوب ارزی راه انداختند و با ایجاد رانت، برای کشور مشکل‌آفرینی می‌کنند.
رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأکید دوباره بر وجود مشکلات در زندگی مردم اظهار کرد: مردم باید به نظام و انقلاب خود دلگرم باشند اما در این مسیر نمی‌توان از کاستی‌ها و مشکلات مردم نگفت. کشور ایران دارای ظرفیت‌های فراوانی است که باید مسؤولان آنها را باور کنند و از طریق آن به مردم خدمات بیشتری برسانند. مردم ما بسیار نجیب هستند و همواره پشت انقلاب و نظام خود ایستاده‌اند.
جنتی با تأکید بر توجه ویژه به بیانیه مهم «گام دوم انقلاب» خاطرنشان کرد: مردم و سایر اقشار جامعه باید به بیانیه مهم رهبر انقلاب که نام آن گام دوم است، توجه ویژه نشان بدهند. کنار مردم، مسؤولان نیز موظف هستند ابعاد مختلف این بیانیه را مورد ارزیابی قرار دهند.
وی اضافه کرد: اعضای مجلس خبرگان رهبری نیز کنار سایر مسؤولان باید بیانیه گام دوم انقلاب را مطالعه کرده و در نشر آن کوشا باشند.
جنتی با اشاره به انتصاب آیت‌ا... رئیسی به سمت ریاست قوه قضاییه اظهار کرد: کفار و ضدانقلاب امروز از انتصاب آقای رئیسی عصبانی هستند و این علامتی است از این‌که این انتصاب مناسب بوده و نشان می‌دهد قدرتی در قوه قضاییه ‌روی کار آمده که می‌تواند با مفسدان و گروه‌های ضدانقلاب مبارزه کند.
وی با تمجید از تلاش ده‌ساله آیت‌ا... آملی‌لاریجانی در قوه قضاییه یادآور شد: آیت‌ا... آملی‌لاریجانی طی ده سال قاطعانه در برخورد با پرونده‌های قضایی برخورد کرد و هیچ‌گاه زیر بار فشارها نرفت.
رئیس مجلس خبرگان اضافه کرد: از آقای رئیسی می‌خواهیم که در مسیر مقابله با گردن‌کلفتان و مفسدان بزرگ اقتصادی ــ که متأسفانه عده‌ای تلاش می‌کنند با برقراری تماس آنها را نجات دهند ــ با قدرت جلوی این افراد ایستادگی کند.
رئیسی، نایب‌رئیس شد
پس از سخنرانی آیت‌ا... جنتی در افتتاحیه، اولین دستور این اجلاس انتخاب جایگزین مرحوم آیت‌ا... شاهرودی در سمت نایب‌رئیس اول مجلس خبرگان بود.
بر این اساس، آیت‌ا... ابراهیم رئیسی با 43 رای از میان 78 رای ماخوذه به‌عنوان نایب‌رئیس اول انتخاب شد.
آیت‌ا... صادق آملی‌لاریجانی و آیت‌ا... فاضل‌گلپایگانی نیز برای انتخاب به‌عنوان نایب‌رئیس اول مجلس خبرگان رهبری نامزد شده بودند که به‌ترتیب 27 رای و پنج رای آورده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها