محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در حالی با اشاره به میزان کل بودجه اختصاص‌یافته به حقوق کارمندان و بازنشستگان و تعداد آنها، متوسط حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان را سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد که این رقم حدود دو‌میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.
کد خبر: ۱۱۹۶۰۹۰

نوبخت در برنامه تلویزیونی گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان این‌که حقوق کارکنان دولت در حال حاضر ۱۶۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: پنج‌میلیون نفر حقوق‌بگیر اعم از شاغل و بازنشسته در کشور داریم که اگر مبلغ ۱۶۰ هزار میلیارد تومان را تقسیم بر این پنج میلیون نفر کنیم به‌طور متوسط چیزی حدود سه میلیون و 200هزار تومان به هر فرد حقوق داده می‌شود.
نوبخت در محاسبه متوسط حقوق ماهانه کارمندان دولت و بازنشستگان دچار اشتباه محاسباتی شده است، زیرا اگر میزان کل بودجه اختصاص یافته به حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال جاری یعنی مبلغ ۱۶۰ هزار میلیارد تومان را تقسیم بر تعداد این افراد یعنی پنج میلیون نفر کنیم، متوسط حقوق سالانه آنها به دست می‌آید که حدود ۳۲ میلیون تومان است و نه متوسط حقوق ماهانه آنها. اگر این رقم را تقسیم بر تعداد ماه‌های سال (۱۲) کنیم، متوسط حقوق ماهانه کارمندان دولت و بازنشستگان در سال جاری به‌دست می‌آید که حدود دو میلیون و ۶۶۰ هزار تومان است، نه سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان. / فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها