هشدار پلیس درباره سوء‌استفاده کلاهبرداران از دیوار و شیپور

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با تشریح شیوه‌های کلاهبرداری در سایت‌های خرید و فروش گفت: افراد هنگام مراجعه به سایت‌های دیوار، شیپور یا سایت‌های مشابه آن به تبلیغات مندرج در آنها به‌راحتی اعتماد نکنند و مراقبت‌های لازم را در نظر بگیرند.
کد خبر: ۱۱۹۲۸۷۴


به گزارش جام‌جم، سرهنگ محمدرضا اکبری دیروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به گسترش سایت‌های تبلیغات اینترنتی همچون دیوار، شیپور و... برای خرید و فروش کالاهای دست دوم، افراد سودجو از این فضا سوء‌استفاده کرده و اقدام به فروش کالاهای سرقتی یا کلاهبرداری با ترفندهای مختلف می‌کنند.
وی به تشریح برخی از شیوه‌های خرید و فروش کالا از سوی افراد کلاهبردار در سایت‌های دیوار و شیپور پرداخت و افزود: کلاهبردار در نقش فروشنده ظاهر شده و پس از تماس خریداران برای خرید کالا، آنان را اغفال و درخواست واریز مبلغی برای رزرو کالای مورد نظر می‌کند و در ادامه علاوه بر این‌که هیچ گونه کالایی رد و بدل نمی‌شود حتی فرد کلاهبردار پاسخگوی تماس‌های خریدار نیز نیست.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: یک روش دیگر این‌که کلاهبردار در نقش خریدار ظاهر شده و پس از تماس با فروشنده برای واریز مبلغ کالا درخواست اطلاعات کارت بانکی فروشنده (رمز دوم، cvv2 و تاریخ انقضای کارت) را کرده و در ادامه پس از دریافت تمامی اطلاعات، اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب وی می‌کند.
وی در‌خصوص شیوه سوم کلاهبرداری نیز بیان کرد: کلاهبردار در نقش فروشنده ظاهر و کالاهای سرقتی را در سایت برای فروش بارگذاری می‌کند و در ادامه با فریب و نیرنگ موفق به فروش آنان می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها