ناخن جویدن برای سلامت دهان و دندان مضر است. به گفته دندانپزشکان، علاوه بر خطر شکستن دندان، این عادت می‌تواند محرکی برای مشکلات دردناک فک باشد. حالت ناخن جویدن می‌تواند فشار بیش از حد روی مفصل وارد کرده و در نهایت به اختلال در عملکرد فک منجر شود. ناخن جویدن می‌تواند موجب انتقال باکتری‌ها و ویروس‌ها از ناخن‌ها به دهان شود که این شرایط نیز خطر ابتلا به بیماری و عفونت را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۹۲۸۶۷

به گزارش عصر ایران، برای مقابله با ناخن جویدن مزمن می‌توان از روش‌های مختلف استفاده کرد، به‌عنوان مثال، انجمن دندانپزشکی آمریکا مواردی مانند کوتاه نگه داشتن ناخن‌ها، استفاده از لاک ناخن تلخ مزه و پوشیدن دستکش را برای پیشگیری از ناخن جویدن توصیه کرده است.
استرس روزانه یکی از بزرگ‌ترین عواملی است که در ناخن جویدن مزمن نقش دارد. برای کاهش استرس و اضطراب می‌توانید تکنیک‌هایی مانند مدیتیشن، یوگا، کاهش استرس مبتنی بر ذهن‌آگاهی، تنفس عمیق استفاده کرد.
همچنین بسیاری از چای‌ها حاوی گیاهان دارویی هستند که می‌توانند به کاهش استرس کمک کرده و از این‌رو، احتمال ناخن جویدن را کاهش دهند. چای‌های گیاهی مانند بابونه، گل ساعتی و بادرنجبویه.
شناسایی و از بین بردن محرک‌ها یکی دیگر از راه‌های مقابله با جویدن ناخن است. جویدن آدامس‌هایی که در آنها از جایگزین‌های شکر مانند زایلیتول استفاده شده است، می‌تواند به ترک عادت ناخن جویدن کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها