کد خبر: ۱۱۸۴۸۵۶

تالار وزارت کشور صبح دیروز میزبان 3000دانش‌آموخته مراکز علمی - کاربردی استان تهران بود که در کنار روسای اتحادیه‌های صنفی، کارآفرینان و شخصیت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور، فارغ‌التحصیلی‌شان را جشن گرفتند. جشن، شاد بود، آمیخته به پخش موسیقی و نمایش که بازیگرانش همین دانش‌آموخته‌ها بودند. حاشیه جشن نیز پر و پیمان بود؛ فارغ التحصیلان بیرون از هیاهوی سالن، دستاوردهایشان را با موضوعات صنعت، خودروسازی، خیاطی مد و لباس، رادیو و تلویزیون، آشپزی، عکاسی، سنگ تراشی، موسیقی، معماری و فرش در معرض دید حاضران قرار داده بودند تا این کار پلی باشد میان دانشگاه و صنعت و صاحبان سرمایه.
در حاشیه جشن ازکتاب مشاغل استان تهران نیز رونمایی شد. این کتاب شرحی است از رشته‌های مهارتی و فرصت‌های شغلی ویژه‌ای که برای دانشجویان سراسر کشور وجود دارد و در واقع کتابی است مشتمل بر تجربیات 27 ساله دانشگاه علمی - کاربردی از زاویه رشته‌های مهارتی به قلم خود ِ دانشگاه. در جشن فارغ‌التحصیلی 3000 تحصیلکرده این دانشگاه از پنج خانواده شهید دانشگاه علمی - کاربردی نیز به نمایندگی از 29 شهید این دانشگاه قدردانی شد.دانشگاه علمی - کاربردی سال70 متولدشده و دراین سال‌ها بیش از یک میلیون و 600 هزار فارغ‌التحصیل داشته که 3000 نفری که دیروز فراغت از تحصیلشان را در استان تهران جشن گرفتند، بخش کوچکی از دانش‌آموخته‌های این دانشگاهند؛ جوان‌هایی که فارغ التحصیلی شان را بعد از جشن‌های چهارگانه در آذربایجان شرقی، خراسان‌رضوی، اصفهان و خوزستان گرامی داشتند. در تهران ۱۷۲ مرکز آموزش علمی - کاربردی وجود دارد که به آمارِ امروز نزدیک به ۱۹۰هزار دانشجو دارند.
دانشجویان علمی - کاربردی در چهارگروه از رشته‌های متعدد امکان تحصیل دارند که فرامرز اکرمی، رئیس دانشگاه علمی - کاربردی شرق استان تهران می‌گوید رشته‌های کشاورزی، صنعت، مدیریت و خدمات و فرهنگ و هنر بیشتر از بقیه مورد توجه دانشجویان است؛ به‌طوری که این رشته‌ها در ترم تابستان 29 هزار و 700 دانشجو داشته است.این حجم از فعالیت و اثرگذاری دیروز بهانه‌ای شد برای نقل برخی از مشکلات این دانشگاه و برخی از نیازهای دانشجویان و فارغ‌التحصیلانش. محمدعلی امید، رئیس دانشگاه جامع علمی‌- کاربردی در جمع 3000 دانش‌آموخته حاضر در تالار وزارت کشور گفت که طبق آخرین آمار نزدیک به ۷۰ درصد از دانش‌آموختگان این دانشگاه موفق به یافتن شغل می‌شوند که این رقم باید با حمایت دولت به صددرصد برسد.
او گفت تحصیل دانشجویان در این دانشگاه نه‌تنها برای دولت هزینه ندارد، بلکه این دانشجویان هستند که هزینه‌های اداری دانشگاه را نیز تقبل می‌کنند به همین دلیل چندبار در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیشنهاد داده‌ایم ازطریق صندوق رفاه، تسهیلات دانشجویی ۷۵ درصدی را ایجاد کنند تا دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی این تسهیلات را برگردانند. به گفته او، هم‌اکنون هزینه تحصیل در دوره کاردانی این دانشگاه پنج میلیون تومان است و کاملا از جیب دانشجویان پرداخت می‌شود.
امید البته برای لزوم حمایت‌های دولتی از این دانشگاه و دانشجویانش توضیح نیز داشت و گفت برای ایجاد اشتغال یک نفر در کشور به ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بودجه نیاز است درحالی که هزینه‌های اشتغال‌پذیری فارغ‌التحصیلان این دانشگاه ۱۰ درصد معادل 40 تا 50 میلیون تومان است.

معتبرترین مرکز مهارت آموزی رسانه
دانشگاه علمی - کاربردی استان تهران دو شاخه شرق و غرب و مرکز علمی - کاربردی رسانه فعال است که جزو معتبرترین‌ها برای آموزش‌های مهارت مرتبط با رسانه است. این مرکز هم‌اکنون 16 ساله است و خلیل‌ا... بیات، رئیس تنها مرکزعلمی - کاربردی سازمان صدا وسیما دیروز در جشن فارغ‌التحصیلی گفت این مرکز 1000 دانشجو، 3000 فارغ التحصیل و 200 مدرس دارد که آن را در زمره فعال ترین مراکز آموزشی کشور قرار داده است.
به گفته او تاکنون بیش از 28 رشته در دو مقطع کاردانی و کارشناسی حرفه‌ای و مهندسی ایجاد شده که کاردانی فنی نرم افزار، برنامه سازی کامپیوتری، کاردانی فنی رسانه، تجهیزات صدابرداری، مهندسی فناوری اطلاعات رسانه‌ای، مهندسی فناوری ارتباطات و اطلاعاتICT و مهندسی فناوری اطلاعات و در کنار رشته‌های بازیگری، انیمیشن، تدوین فیلم، تصویربرداری، فیلمنامه نویسی، خبرنگاری، فیلمسازی و کارگردانی از جمله آنهاست. بیات خبرداد که بزودی رشته‌های جدیدی همچون تولید برنامه تلویزیونی کودک و نوجوان، حقوق رسانه، خبرنگاری رسانه‌های نوین، گرافیک رسانه ومهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطاتICT با گرایش امنیت رسانه به آموزش‌های مرکز علمی - کاربردی رسانه اضافه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها