پس از انتشار گزارش جام‌جم که از ده سال نشت بنزین به منابع آب و خاک روستا حکایت داشت، روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط زیست با انتشار جوابیه‌ای از ترمیم منشأ نشت نفت خطوط انتقال پالایشگاه نفت تهران به زمین‌ها و چاه‌های منطقه شهر ری ‌خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۳۷۴۵

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری اعلام کرد: مرداد امسال مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در بازدیدی از نشت نفت خطوط انتقال پالایشگاه نفت تهران به اراضی و چاه‌های آب در منطقه شهرری خبر داد و هم‌اکنون به دنبال پیگیری‌های جدی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری خوشبختانه منشاء نشت نفت در چاه‌های اطراف پالایشگاه تهران مشخص و ترمیم شد.
زهره عبادتی افزود: پس از اعلام مشاهده نفت در چاه آب کشاورزی واقع در ضلع غربی پالایشگاه تهران بلافاصله بازدید و پایش منطقه انجام و موضوع طی مکاتباتی به مجموعه‌های نفتی اطراف اعلام شده و به دلیل عدم دریافت پاسخ مشخص، نهایتا موضوع توسط این اداره از طریق مراجع قضایی پیگیری شد.
وی تاکید کرد: به دلیل اهمیت موضوع و جلوگیری از آلودگی سایر چاه‌های منطقه تمام خطوط لوله عبوری از مراکز نفتی همچنین مخازن ذخیره نفت تا شعاع پنج کیلومتر مورد بازبینی قرار گرفته و مشخص شد، نشت نفت مربوط به خط لوله بنزین شازند بوده و بلافاصله محل نشت مسدود و ترمیم شد.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری ادامه داد: به منظور نشت‌های احتمالی بازبینی تمام مخازن و خطوط لوله اطراف ادامه داشته و این اداره نظارت جدی بر این موضوع خواهد داشت.
‌این درحالی است که روزنامه جام‌جم هنگام تهیه این گزارش تلاش کرد تا با مدیران سازمان حفاظت
محیط زیست نیز در این باره گفت‌وگو کند، اما مدیران این سازمان ترجیح دادند پس از گذشت 18 روز با ارسال جوابیه‌ای در این خصوص اظهارنظر کنند. با این حال روزنامه جام‌جم آمادگی دارد در گفت‌وگویی اختصاصی با مدیران این سازمان دوباره به این مهم بپردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها