جام جم: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش تعداد اعضای شوراهای شهر کشور مخالفت و مقرر کردند تعداد اعضای شوراها بر طبق قانون مصوب 1375 و اصلاحات بعدی آن باشد.
کد خبر: ۱۱۷۷۸۱

نمایند گان مجلس در عین حال به پیشنهاد دیگری مبنی بر افزایش اعضای شوراها در شهرهای از 500 هزار نفر تا دو میلیون نفر جمعیت ، به 15 نفر عضو اصلی و 7 نفر عضو علی البدل رای مثبت دادند.

اطلاعات بیشتر از پرونده های زمین خواری

علی عسگری ، نایب رئیس کمیسیون اصل نود در جمع خبرنگاران گفت : پرونده های زمین خواری که در کمیسیون اصل نود مورد بررسی قرار گرفته اند مربوط به شهرهای کرمان ، عسلویه ، دماوند ، تهران ، لواسانات ، بزرگراه تهران شمال و... است که افراد دانه درشت و دانه کوچک از جمله برخی از نمایندگان دور قبل در آن دخالت داشته اند. عسگری گفت : در بزرگراه تهران شمال حجم بالایی از زمین ها بنا به مصوبات دولتهای قبلی به عنوان آورده دولت قرار گرفته تا در آنها ویلاسازی شود و پول ساخت بزرگراه تامین شود که با پیگیری هایی که ما انجام دادیم ، دکتر احمدی نژاد دستور توقف آن را داد. نایب رئیس کمیسیون اصل نود با بیان این که دیدگاه مجلس و دولت در رابطه با پرونده های زمین خواری یکی است ، از تغییر کاربری ها در کلانشهرها و دخالت شوراها در مواردی به عنوان علل زمین خواری نام برد. وی افزود: بحث بررسی این پرونده ها در دو بخش 21 پرونده و 7 پرونده که عمدتا دولتی هستند انجام می شود.

گرامی مقدم قانع نشد

محمود فرشیدی وزیر آموزش و پرورش برای پاسخ به سوال اسماعیل گرامی مقدم ، نماینده بجنورد دیروز به مجلس آمده بود. گرامی مقدم درباره فاصله حقوق معلمان و کارکنان بخش صنعت و حتی خدمات ، فرسودگی مدارس بجنورد ، این که چرا 410 هزار معلم فاقد مسکن هستند و... سوال کرد. فرشیدی پاسخی طولانی داد اما سوال کننده اعلام کرد که قانع نشده است . وزیر آموزش و پرورش اما در راهروی مجلس با سوالات خبرنگاران درباره تیم رسانه ای دولت مواجه شد که پاسخی قانع کننده داد. او گفت : دولت نهم سعی کرده تا میزان عقب افتادگی ها را جبران کند. در این راستا ما بعد رسانه ای را تعریف نکرده بودیم اما دولت از این به بعد توجه جدی تری به فعالیت های رسانه ای خواهد داشت.

سفر عده ای از روزنامه نگاران به هلند

سفر برخی از اعضای انجمن صنفی روزنامه نگاران به هلند موضوع پرسش و پاسخ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یکی دو خبرنگار در راهروی مجلس بود.هرندی گفت : افرادی در خارج از مرزها برآوردهایشان این است که برای جابه جایی اوضاع و احوال داخلی ایران روی چند دسته باید کار کنند، یک دسته روزنامه نگاران است البته مدلهای آنها در برخی کشورها جواب داده و فکر کرده اند در ایران هم می توانند این مدلها را پیاده کنند اما به نظر بهترین گروهی که می تواند پاسخ آنها را بدهد روزنامه نگاران هستند که به آنها بفهمانند در کشوری که انقلاب شده و مردم پای انتخاب حکومت ایستاده اند ، نه انقلاب نارنجی و زرد و سبز کارگر می افتد و نه طراحی هایی از این نوع می تواند تاثیرگذار باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها