رئیس قوه قضاییه و رئیس هیات امنای دانشگاه امام صادق (ع)، این دانشگاه را به مثابه ودیعه‌ای دانست که باید برای بهبود آن تلاش کرد و مطالعه، تتبع و برنامه‌ریزی برای توسعه علوم انسانی اسلامی را در صدر ماموریت‌های دانشگاه امام صادق(ع) دانست.
کد خبر: ۱۱۷۵۸۴۰

به گزارش میزان، آیتا... آملیلاریجانی در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه امام صادق(ع)، با بیان اینکه تغییر مدیریتی در دانشگاهها و نظامات اجرایی، امری طبیعی است و نباید به گونهای دیگر تفسیر شود به وضعیت خاص دانشگاه امام صادق(ع) طبق اساسنامه آن، حکم مقام معظم رهبری برای هیات امنا و پیوست آن که مسیر راه دانشگاه را تعیین میکند، اشاره کرد و گفت: این اسناد بالادستی باید مدنظر رئیس و همه دستاندرکاران اجرایی دانشگاه باشد. البته من در میان موارد متعددی که در اوامر رهبر معظم انقلاب آمده است، توسعه علوم انسانی اسلامی را مسالهای بسیار اساسی و در صدر ماموریتهای این دانشگاه میدانم.

آیتا... آملیلاریجانی ادامه داد: نمیگویم که این موضوع متکفل دیگری ندارد، اما اگر این دانشگاه و دهها دانشگاه دیگر هم در این زمینه فعالیت کنند، باز هم از قافله عقب هستیم، زیرا کار زیادی در این زمینه انجام ندادهایم و آنچه در اختیار داریم، کارهایی از مغربزمین است که به صورت ترجمههایی ناقص و غیرقابل فهم از یک فرهنگ و ادبیاتی که فهم آن برای ما دشوار است، وارد جامعه ما شده است. همانگونه که در مورد مفاهیم ایرانی و اسلامی باید بستر این فرهنگها برای درک صحیح آن، فهم شود، اصطلاحات علمای مغرب زمین نیز باید در بستر خود فهم شود.

وی همچنین در این مراسم از حجتالاسلام مهدوی کنی، رئیس پیشین دانشگاه امام صادق(ع) تقدیر کرد و درباره رئیس جدید دانشگاه هم گفت: جناب آقای دکتر سعدی مورد تایید بسیاری از استادان گرامی بودهاند و بعد از مشورتهای متعدد انتخاب شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها