فرمانده نیروی زمینی سپاه به منظور پیگیری آزادسازی مرزبانان ربوده شده ایرانی راهی پاکستان شد.
کد خبر: ۱۱۷۲۲۹۱

سردار رمضان شریف، سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به تلاشهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای آزادسازی مرزبانان ایرانی ربوده شده توسط گروهک تروریستی وابسته به استکبار جهانی گفت: سپاه از همان ابتدای وقوع حادثه آدمربایی، تلاشهای ویژه و فوری برای آزاد سازی مرزبانان بومی ایرانی و برخورد با تروریستهای تحت حمایت سازمانهای جاسوسی بیگانه را در دستور کار قرار داد و در تداوم این تلاشها، صبح دیروز سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه از سوی سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه برای پیگیری موضوع در رأس هیاتی به پاکستان اعزام شد.

وی افزود: در این سفر فرمانده نیروی زمینی سپاه، موضوع اقدام گروهکهای تروریستی در ربودن
12 نفر از مرزبانان بومی مستقر در پاسگاه مرزی منطقه میرجاوه از داخل خاک پاکستان و تلاش برای آزادی آنان و نیز رایزنی به منظور دستیابی به اقدامات مشترک و قاطع ضد پدیده تروریسم و تضمین امنیت پایدار مرزی با مقامات نظامی و امنیتی این کشور را دنبال خواهد کرد.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه هم در توضیح آخرین اقدامات صورت گرفته برای مرزبانان ربوده شده در میرجاوه گفت: سفارت ایران در پاکستان، سفارت پاکستان در تهران، وزیر کشور و وزیر دفاع پیگیر وضعیت مرزبانان ربوده شده هستند.

وزیر خارجه همچنین تصریح کرد: دولت پاکستان اذعان داشته در صورت همکاری ایران، پیگیر پیدا کردن مرزبانان ربوده شده خواهیم بود، در واقع مسؤولیت دولت پاکستان به دلیل نگهداری این مرزبانان در خاک این کشور است.

همچنین حیدری، مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با بیان این‌که مرزبانان ربوده ‌شده در سلامت کامل هستند، گفت: پیگیری‌ها برای آزادی این عزیزان به صورت مستمر ادامه دارد.

در همین حال گروهک تروریستی جیش‌العدل در ادعایی، اسامی مرزبانان ربوده شده را شامل نیروهای سپاه و ناجا اعلام کرد.

طبق ادعای این گروهک، اسامی نیروی‌های یگان تکاور نیروی انتظامی، عباس عابدی، محمد معتمدی سده، پدرام موسوی، کیانوش بابایی فریدنی حیدری و مهرداد آبان و اسامی نیروهای سپاه پاسداران مجید نارویی، محمود هرمزی، رسول گمشادزهی، سعید ریگی، زبیر ریگی، بهروز ریگی و عبدالکریم ریگی بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها