دبیر جشنواره کتاب شهرستان پارسیان اعلام کرد

حال خوش خواندن همه گیر می‌شود

بر اساس تقویمی که پیش از این تدوین و ثبت شده است در ماه اکتبر چندین نمایشگاه بین المللی کتاب در سطح دنیا برگزار می شود و صد البته واضح به نظر می رسد که هیچکدام از آنها به پای بزرگ ترین نمایشگاه کتاب جهان یعنی «فرانکفورت» نمی رسند.
کد خبر: ۱۱۶۹۳۴۷
کتاب گردی در «اکتبر»

به گزارش جام جم آنلاین ، با این حال بد نیست سری به دیگر نمایشگاه های دنیا بزنیم، ببینیم کجا برگزار می شوند و آنچه که ارائه می کنند چیست.

بارسلون – ابتدا سری به نمایشگاهی می زنیم که تمام شده است. این نمایشگاه سوم تا پنج برگزار شد و استقبال زیادی هم از آن به عمل آمد. این نمایشگاه بیش از 30 سال است که برگزار می شود و جالب است بدانید بین مادرید و بارسلونا سرگردان است یعنی اینکه میزبان ثابتی برای آن وجود ندارد. بارسلونا و مادرید نه فقط در فوتبال که در برگزاری نمایشگاه هم با یکدیگر رقابت دارند.

فرانکفورت – درباره نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت به اندازه کافی صحبت شده است، اینکه قدمت 70 ساله دارد و اینکه بزرگ ترین و معتبرترین و مهم ترین نمایشگاه کتاب دنیاست. این نمایشگاه از دهم اکتبر شروع می شود و میزبان نزدیک به 300 هزار بازدیدکننده خواهد بود. در دنیا هیچ نمایشگاه کتابی به اندازه فرانکفورت اهمیت ندارد و در واقع نقطه اوج هر رویداد مربوط به کتاب است.

بلگراد – عاشقان کتاب در سراسر دنیا با نمایشگاه فرانکفورت اگر اقناع نشدند چند روز بعد در بلگراد می توانند در نمایشگاه بین المللی دیگری حضور پیدا کنند نمایشگاهی که از 21 تا 28 اکتبر برگزار می شود. نمایشگاه بلگراد قدیمی ترین و معتبرترین نمایشگاه در حوزه همان کشورهای جنوب شرق اروپاست و از سال 1956 برگزار می شود. جایزه هایی تحت عنوان زیباترین کتاب سال و کتاب سال کودک در جریان این نمایشگاه به نویسنده های برتر اعطا می شود.

کارکو - نمایشگاه بین المللی کارکو در لهستان برگزار می شود و اعتبار خاصی برای خودش دارد. این نمایشگاه بزرگ ترین رویدادی فرهنگی این کشور اروپایی محسوب می شود. این نمایشگاه بیست و پنجم تا بیست و هشتم اکتبر برگزار می شود و آغاز و پایان آن با نمایشگاه بلگراد تداخل دارد. شاید به نظر برسد به دلیل تداخل با نمایشگاه بلگراد چندان از آن استقبال نیاید اما اینطور نیست چرا که کارکو همیشه مخاطبان خاص و عام خود را داشته است و هیچ وقت استثنایی نبوده است.

آنتورپ – نمایشگاه کتاب بلژیکی ها هم «آنتورپ» نام دارد. این نمایشگاه هر سال نوامبر برگزار می شد اما اینبار در اکتبر برگزار می شود. این نمایشگاه بلژیکی ها هر سال به صورت منظم برگزار می شود. ناشرانی که عمدتا اروپایی هستند کتاب های خود را در این نمایشگاه به معرض نمایش می گذارند. فراگیری آن کم اما کیفیت آثار ارائه شده بسیار بالاست.

هلسینکی - در نهایت می رسیم به آخرین نمایشگاه کتاب در ماه اکتبر. کتاب گردی ما همین جا در هلسینکی پایتخت فنلاند به پایان می رسد. این نمایشگاه از سال 2001 تاکنون بدون وقفه برگزار می شود. با اینکه نمایشگاهی قدیمی محسوب نمی شود اما اعتبار زیادی دارد و سال به سال هم به اعتبار و بُعد بین المللی آن اضافه می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها