فعالان اقتصادی منتظر بودند حرف‌های مهمی درباره سیاست‌های جدید ارزی از زبان نوبخت بشنوند، اما وی به ارائه آمار سوخته اشتغال بسنده کرد و از بازار ارز و شرایط فعلی اقتصاد، کوتاه عبور کرد.
کد خبر: ۱۱۶۷۶۵۰

به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه بهعنوان یکی از اعضای کلیدی دولت دوازدهم، دیروز در جلسه اتاق بازرگانی شرکت کرد، اما اعضای اتاق، از نحوه سخنان وی عصبانی شدند و قصد ترک جلسه را داشتند. ناخرسندی از سخنان نوبخت، در سخنان اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران که پس از نوبخت به ایراد سخنرانی پرداختند، مشهود بود.

علیاصغر جمعهای، رئیس اتاق بازرگانی سمنان در سخنان خود گفت: شما رئیس سازمان برنامه و بودجه و یکی از سازمانهای مهم اقتصاد ایران هستید که بهعنوان معاون رئیسجمهور انتظار نمیرفت بعد از گذشت چهار ماه، وضعیت اقتصادی ایران به این شکل پیش رود. ما که در میدان هستیم جز آشفتگی و بیبرنامگی چیز دیگری نمیبینیم.

جمعهای گفت: اگر شما نمیتوانید دولت و بنگاههای دولتی را اداره کنید، چطور میتوانید 80 میلیون نفر آدم را کنترل کنید، در حالی که ما انتظار برنامه پنج ساله از شما نداریم، بلکه برای شش ماه آینده به ما برنامه بدهید. اگر ریلی هم برای اقتصاد وجود ندارد، بصراحت بگویید تا ما برای کارگران و فرزندان و خانواده خود تدبیر کنیم. ما انتظار امید و تدبیر داشتیم.

حمیدرضا صالحی، نماینده فدراسیون انرژی و سندیکای برق نیز گفت: گفتهاید آمریکا تصمیم گرفته اقتصاد ایران را زمین بزند، اما آیا سیاست سرکوب نرخ ارز در پنج سال گذشته که بارها هم نسبت به آن تذکر داده شد، عامل مهمتری نبوده است؟ به خاطر دارید روی این موضوع فعالان اقتصادی مدتها با شما بحث داشتند، در حالی که اگر مابهالتفاوت تورم داخلی و خارجی را روی ارز اعمال میکردیم، امروز وضعیت بازار ایران اینطور نبود، در حالی که شما این موضوع را مورد مخالفت قرار دادید و امروز آدرس غلط میدهید.

صالحی گفت: بیش از هزار قرارداد در بخش توزیع و انتقال صنعت برق متوقف شده که ناشی از جهش دلار است و هنوز هیچ برنامهای از سمت سازمان برنامه و بودجه ارائه نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها