پیام رهبر انقلاب در پی حادثه تروریستی در اهواز

ملت ایران راه شرافتمندانه و افتخارآمیز خود را ادامه خواهد داد

درپی حادثه تروریستی صبح دیروز در اهواز که به شهادت و زخمی شدن جمعی از مردم عزیزمان منجر شد حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی با تسلیت به خانواده شهدای این حادثه تلخ و تأسفبار تأکید کردند: دستگاه‌های مسؤول اطلاعاتی موظفند با سرعت و دقت دنباله‌های جنایتکاران را تعقیب و آنان را به سرپنجه‌ مقتدر قضایی کشور بسپارند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای به شرح زیر است:
کد خبر: ۱۱۶۵۷۴۴

بسمهتعالی

حادثه تلخ و تأسفبار شهادت جمعی از مردم عزیزمان در اهواز به دست تروریستهای مزدور، یک بار دیگر قساوت و خباثت دشمنان ملت ایران را آشکار ساخت. این مزدوران قسیالقلب که به روی زن و کودک و مردم بیگناه آتش میگشایند وابسته به همان مدعیان دروغگو و ریاکارند که پیوسته دم از حقوق بشر میزنند. دلهای پرکینه آنان نمیتواند تجلّی اقتدار ملی در نمایش نیروهای مسلح را تحمل کند. جنایت اینها ادامه توطئه دولتهای دستنشانده آمریکا در منطقه است که هدف خود را ایجاد ناامنی در کشور عزیز ما قرار دادهاند. به کوری چشم آنان ملت ایران راه شرافتمندانه و افتخارآمیز خود را ادامه خواهد داد و مانند گذشته بر همه دشمنیها فائق خواهد آمد.

اینجانب تسلّا و همدردی خود را به خانوادههای این شهیدان عزیز عرض میکنم و صبر و سکینه الهی را برای آنان و علوّ درجات برای شهیدان مسألت مینمایم. دستگاههای مسؤول اطلاعاتی موظفند با سرعت و دقت دنبالههای این جنایتکاران را تعقیب کنند و آنان را به سرپنجه مقتدر قضایی کشور بسپارند.

سیدعلی خامنهای/ ۳۱ شهریور ۱۳۹۷

پاسخ کوبنده در انتظار تروریستها

به دنبال حادثه تروریستی دیروز اهواز، رئیسجمهور کشورمان تاکید کرد: پاسخ جمهوری اسلامی ایران به کوچکترین تهدید، کوبنده خواهد بود اما کسانی که از این تروریستها پشتیبانی تبلیغاتی و اطلاعاتی میکنند، باید پاسخگو باشند.روحانی همچنین دستورات لازم را به وزارت اطلاعات برای بسیج همه امکانات دستگاه ها و نهادهای امنیتی و نظامی جهت شناسایی سریع تروریستها و سرشاخه های ارتباطی آنان و برخورد قاطع و عبرتآموز با مرتبطین این جنایت صادر کرد.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه هم در صفحه خود در توئیتر نوشت: تروریستهای استخدامشده، آموزشدیده، مسلح شده و حمایت مالی شده از سوی یک رژیم خارجی به اهواز حمله کردند. در میان تلفات، کودکان و روزنامهنگاران به چشم میخورند. ایران، حامیان منطقهای ترور و اربابان آمریکایی آنها را مسؤول چنین حملاتی میداند. ایران به سرعت و قاطعانه برای دفاع از جان ایرانیان، پاسخ خواهد داد.

وابستگی تروریستها به موساد

در همین حال سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: این گروه تروریستی وابسته به موساد و آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.وی افزود: تروریست ها 4 نفر بودند که از چند روز قبل سلاح های خود را از برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد و در منطقه محل رژه نیروهای مسلح پنهان کرده بودند.شکارچی گفت: بلافاصله بعد از این عملیات تروریستی، تروریست ها با عکس العمل سریع نیروهای مسلح مواجه شدند که 3 نفر از آنها در دَم و در همان منطقه به درک واصل شدند و یک نفر نیز که به علت مجروحیت به بیمارستان منتقل شده بود در آنجا به درک واصل شد.

در پی حادثه دیروز، ولادیمیر پوتین، رئیسجمهور روسیه در پیامی به رئیسجمهور کشورمان ضمن تسلیت جانباختن شهروندان ایرانی بر آمادگی مسکو برای همکاری با تهران در زمینه مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها