پیشنهاد بازی دوستانه با آرژانتین و کلمبیا فضایی بوده؟

از روزی که خبر رسیده فدراسیون فوتبال ایران پیشنهاد بازی با آرژانتین و کلمبیا را رد کرده است خیلی‌ها این سؤال را پرسیدند که چرا باید این اتفاق بیفتد؟ چه کسی از این اتفاق نفع می‌برده و آیا اصلا پیشنهادی بوده که ایران رد کرده باشد؟ آنچه در اولین گام باعث می‌شود این پیشنهاد فرضی به نظر برسد این است که تیم‌های بزرگی مثل آرژانتین برای انجام بازی با تیم‌های آسیایی رقمی در حدود 2/2 میلیون دلار دریافت می‌کنند. این یعنی مبلغی بیش از 20 میلیارد تومان برای ایران. حالا چطور می‌شود که یک شرکت سوئیسی این بازی را برگزار کرده و 600 هزار دلار هم به تیم ملی ایران پرداخت می‌کند؟
کد خبر: ۱۱۶۳۷۹۹

آرژانتین و برزیل قرار است بزودی با تیم ملی عربستان بازی کنند و برای انجام این بازی دوستانه همان رقم 2/2 میلیون دلار را دریافت خواهند کرد. پس اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد که تیم‌های ملی این دو کشور با ایران بازی کنند و یک شرکت واسطه هم پیدا شود که 600 هزار دلار به شاگردان کی‌روش بدهد.
دومین نکته‌ در این زمینه این‌که شرکت سوئیسی SportGM و واسطه برگزاری این بازی که در نامه پیشنهاد بازی دوستانه اعلام شده، وجود خارجی ندارد و در نتیجه نمی‌توان رزومه این شرکت را در سایت رسمی‌اش مشاهده کرد. با این حال با چند جست‌وجو در وب می‌توان به صفحه توییتر این شرکت رسید.

نکته جالبی که در صفحه رسمی توییتر این شرکت دیده می‌شود، این است که شرکت SportGm نه‌تنها هماهنگ‌کننده بازی دوستانه بین تیم‌های بزرگ دنیا نبوده، بلکه حتی بازی‌هایی در سطح متوسط هم برگزار نکرده است. با این اوصاف به نظر نمی‌رسد هماهنگ کردن یک دیدار دوستانه برای تیم‌های بزرگی همچون کلمبیا و آرژانتین در توان شرکت SportGm باشد. در نتیجه بیشتر از آن که بازی دوستانه با کلمبیا و آرژانتین برای ما بازی دوستانه بزرگی محسوب می‌شود، هماهنگ‌کردن این دیدار، لقمه بزرگی برای دهان این شرکت سوئیسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها