ابتکارات ایرانی پیش روی کارشناسان بین‌المللی

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاونت توسعه و فناوری رسانه برای نخستین بار در بخش "Future Zone" در نمایشگاه IBC 2018 دستاورد‌های خود را در زمینه‌های برودکست و برودبند در یک عرصه حرفه‌ای ارائه می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۶۲۸۴۰

حضور طرحهای منتخب فنی در IBC، نخستین گام برای معرفی دستاوردها و توانمندیهای داخلی و نهادینه کردن نام سازمان صدا و سیما به عنوان یک سازمان پیش رونده در حوزه فناوری برودکست و برودبند خواهد بود.

کنفرانس و نمایشگاه IBC، از مهمترین و تأثیرگذارترین رویدادهای حوزه رسانه، سرگرمی و فناوری است. بخش مدیریت و برنامهریزی IBC در کشور انگلستان واقع است اما در شهر آمستردام هلند برگزار میشود. این رویداد همهساله با مشارکت و حمایت شش موسسه جهانی IABM، IET، IEEE BTS، SMPTE، SCTE و RTS برگزار میشود .

ماهیت نمایشگاه بهگونهای است که امکان معرفی محصولات زنجیره تولید تا پخش محتوا و ارائه خدمات در قالب سرگرمیها و رسانههای الکترونیک را برای اهل فن فراهم میکند.

متخصصان اداره کل تحقیقات و جهاد خودکفایی معاونت توسعه و فناوری رسانه در صداوسیما، جدیدترین طرحهای خود شامل سامانه تحلیل و گرافیک فوتبال مبتنی بر پردازش تصویر، سامانه تزریق متادیتا در ویدئوی آرشیوی، سامانه واترمارکینگ ویدئو، بازار محتوا، سنکرونسازی رادیو، تلویزیون اجتماعی، لینک پرتابل ماکروویو UHF و VHF، رادیو نما، سامانه تحلیل و گرافیک ورزشهای باستانی را در این نمایشگاه ارائه میکنند.

با توجه به سیاستگذاری و تمرکز ویژه کنفرانس و نمایشگاه IBC2018 در بخش Future Zone، دو طرح «سامانه تحلیل و گرافیک فوتبال مبتنی بر پردازش تصویر» و «سامانه تزریق متادیتا در ویدیوی آرشیوی» توجه هیات داوران IBC را بیشتر جلب کرده است.

این ویژگیها باعث شده همه ساله بیش از 57هزار نفر این این مجموعه بازدید کنند.

گفتنی است این اولین بار است که اداره کل تحقیقات وجهاد خودکفایی به نمایندگی از سازمان صدا و سیما همتراز بخش تحقیق و توسعه موسسات و برودکسترهای بزرگ دنیا همچون NHK، BBC، SMPTE، EBU، Fraunhofer، IRT، NTT قرار گرفته و فرصت ارائه دستاوردهای نوین خود را در کنفرانس و نمایشگاه بینالمللی IBC کسب کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها