بازیکن محبوب کی‌روش به ردینگ پیوست

روستوف سعید عزت اللهی را 6 ماهه قرض داد

سعید عزت اللهی شماره 6 تیم ملی ایران که هفته‌ها با باشگاه روستوف در حال مذاکره بود، سرانجام توانست به صورت قرضی از این باشگاه جدا شده و به باشگاه ردینگ در چمپیونزشیپ انگلیس ملحق شود. بعد از رقابت‌های جام جهانی روسیه، سعید همه تلاش خود را کرد تا بتواند از باشگاه روستوف جدا شود. روس‌ها اما ابتدا با این پیشنهاد موافقت نکردند. سرمربی روستوف به سعید عزت‌اللهی نیاز داشت و به باشگاه تاکید کرد چون در پست او با مشکل روبه‌رو هستند، این بازیکن نباید حذف شود. عزت‌اللهی اما دوست نداشت بماند و به همین خاطر ساز جدایی را کوک کرد. روستوف ابتدا رقم دو میلیون دلار برای رضایتنامه این بازیکن گذاشت، اما سعید موافق آن نبود و کار به مذاکرات رودررو کشید. عزت‌اللهی به روسیه رفت و سرانجام توانست رضایت این باشگاه را بگیرد ولی نه برای انتقال قطعی، بلکه برای انتقال قرضی. روستوف با این تصمیم بار دیگر نشان داد حاضر نیست از سعید به سادگی بگذرد.
کد خبر: ۱۱۶۲۱۲۵

روسها میخواهند هر طور شده درآمد زیادی از فروش این بازیکن داشته باشند و حالا تصور میکنند حضور در ردینگ میتواند باعث شود تا در زمستان یا سال آینده سود زیادی به آنها برسد. عزتاللهی قراردادی 6 ماهه با باشگاه ردینگ امضا کرده است.

این تیم در لیگ دسته دوم انگلیس حضور دارد، جایی که قبلا رضا گوچی و اشکان دژاگه هم در آن بازی کردهاند. عزتاللهی چندی قبل به جامجم گفته بود: «دوست دارم در لیگ انگلیس بازی کنم. حضور در این لیگ برای من بسیار رویایی است.» البته او از لیگ برتر انگلیس آغاز نکرد، اما حضور در دسته دوم این کشور هم فرصت خوبی است تا او تواناییهای خود را نشان دهد. ردینگ در 5 بازی اول فصل نتوانسته به پیروزی برسد و پائول کلمنت سرمربی تیم با خرید سعید میخواهد کمی قدرت به خط میانی تیمش ببخشد.

سایت اسپورت روسیه درباره جزئیات این انتقال نوشت: «سعید عزتاللهی برای مدت ششماه بهصورت قرضی راهی تیم ردینگ انگلیس شد.» سایتهای چمپیونات و اسپورت اکسپرس روسیه نیز این مساله را مورد تأیید قرار دادند. سعید عزتاللهی که سال 2015 به تیم روستوف پیوست بود در دو فصل اخیر لیگ برتر روسیه بهصورت قرضی برای تیمهای آنژی و آمکار بازی کرده است. ردینگ انگلیس سومین تیمی است که این ملیپوش ایرانی در آن بهصورت قرضی بازی خواهد کرد.

کلمنت: عزتاللهی قدرتمند است

سایت رسمی باشگاه ردینگ هم گزارشی درباره خرید سعید عزتاللهی منتشر کرد. پائولو کلمنت، سرمربی تیم هم درباره خرید این بازیکن توضیح داد: «خیلی خوشحالم که توانستیم سعید عزتاللهی را 24 ساعت پیش از بستهشدن پنجره نقلوانتقالاتی تابستان به خدمت بگیریم. سعید عزتاللهی بازیکنی قدرتمند و دارای توانمندیهای فنی بالایی در خط میانی است. او تجربه بازی در بالاترین سطح باشگاهی و تیم ملی فوتبال ایران را دارد. در تیم روستوف و باشگاه اتلتیکو مادرید هم بازی کرده است. الان هم بیصبرانه منتظر آغاز همکاری با عزتاللهی در تمرینها هستم.»

رون گورلای، مدیر اجرایی تیم ردینگ هم گفت: «سعید عزتاللهی یک هافبک جوان و امیدوار کننده است. با وجود داشتن 21 سال سن از تجربه بازی در سطح حرفهای، اروپا و بینالمللی برخوردار است. این یک فرصتی برای باشگاه ردینگ بود تا سعید عزتاللهی را به صورت قرضی جذب کند. او آنقدر خوب بود که بخواهیم جذبش کنیم. »

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها