رئیس سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به رئیس سازمان امور اداری و استخدامی، دستورالعمل سامانه ثبت حقوق مقامات را ناقص دانست و تاکید کرد: تعیین سطح کردن برای دسترسی دستگاه‌های نظارتی و عموم به اطلاعات حقوقی مسئولان خلاف حکم صریح قانونگذار است.
کد خبر: ۱۱۵۹۳۲۷

به گزارش تسنیم، در بخشی از نامه احمد توکلی به جمشید انصاری درخصوص دستورالعمل سامانه ثبت حقوق و مزایا، موضوع ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه ابلاغی هجدهم اردیبهشتماه 1397 آمده است: همانگونه که میدانید پس از افشای پرداخت حقوقهای نامشروع در برخی دستگاههای اجرایی که نفرت و اعتراض عموم را برانگیخت، رهبر معظم انقلاب با صراحت از این آزمندی با الفاظ و عباراتی مانند هجوم به ارزشها، نامشروع، غیرمنصفانه، ظالمانه، گناه و خیانت به آرمانهای انقلاب اسلامی یاد کردند.

وی در این نامه یادآور شد: در این فضا، مجلس شورای اسلامی به موجب این ماده توسعه دولت را به راهاندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مقامات، رؤسا و مسئولان و ایجاد امکان دسترسی به این سامانه برای نهادهای نظارتی و عموم مردم در سال اول برنامه مکلف کرده است. رئیس سازمان غیردولتی دیدهبان شفافیت و عدالت تاکید کرد: دولت پس از گذشت بیش از یک سال از لازمالاجرا شدن قانون برنامه ششم توسعه و سپری شدن مهلت انجام وظیفه (سال اول برنامه) و پس از مطالبات این سازمان و رسانهها اقدام به ابلاغ متنی با عنوان دستورالعمل سامانه ثبت حقوق و مزایا موضوع ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه کرده است.

توکلی در این نامه افزود: متن مذکور صرفاً به روند انجام تکلیف دستگاههای اجرایی به ثبت حقوق و مزایای مقامات، روسا و مدیران دستگاه‌های موضوع ماده (29) پرداخته است و در خصوص سایر تکالیف قانونی دولت سکوت کرده و مشخص نیست دولت در چه زمانی می‌خواهد به تکلیف قانونی خود در این خصوص عمل کند.

وی تصریح کرد: در حالی که حکم قانون صرفا شامل مقامات، رؤسا و مدیران است. در بخشنامه ابلاغ دستورالعمل مذکور حکم قانون به تمامی کارکنان دستگاه‌های اجرایی تسری پیدا کرده که برخلاف حکم قانون‌گذار و توسعه محدوده قانون بوده و مغایر ماده (29) قانون برنامه ششم است. سنگ بزرگ گرفتن، علامت نزدن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها