
ماریا ماتارلی، کارآفرین و نویسنده کتاب ۱۲ مرحله برای داشتن یک زندگی خوب و انجام دادن کارها در این باره میگوید: «بزرگترین آرزوی من بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه و شروع اولین کارم داشتن کارت ویزیت مخصوص خودم بود که اسم و موقعیت شغلی من روی آن نوشته شده باشد. کارت ویزیت برای من به معنای حرفهای و عالی بودن در زمینه کاریام بود و نشان میداد من راه درستی را برای دستیابی به اهداف و آینده شغلی بهتر طی میکنم. ولی متاسفانه من هیچوقت موفق به داشتن کارتویزیت نشدم، چون موقعیت شغلی من در محل کارم بهگونهای بود که ارتباطی مستقیمی با مشتریان نداشتم و بهطور تماموقت در داخل شرکت مشغول کار بودم. اگر امروز این فرصت را داشتم که به عقب برگردم و از نو شروع کنم بهطور حتم سعی میکردم به جای کار کردن برای دیگران، کسبوکار شخصی خودم را داشته باشم.»
اگر شما نیز میخواهید کسبوکارتان را مدیریت کنید، در آغاز کار بهتر است یک کارت ویزیت داشته باشید. برای این کار کافی است نام، موقعیت شغلی و یک نشانی آنلاین مانند آیدی لینکدین یا آدرس وبگاه را در کارت خود بنویسید. در ادامه مراحل بعدی ساخت یک برند شخصی را با هم بررسی میکنیم:
در حوزه کاری خود متخصص شوید
یکی از اصول مهم در زمینه ساخت برند شخصی این است که مهارتها و تخصصهای لازم در زمینه حوزه کاریتان را یاد بگیرید تا مردم شما را بهعنوان فردی متخصص و با اطلاعات در این حوزه بشناسند. این شهرت و خوشنامی بخش مهمی از برند تجاری شما خواهد بود.
به روشهای مختلفی اعتبار برند را بالا ببرید
برای این که بتوانید به کمک برند شخصی خود کسبوکار جدیدی شروع کنید یا جایی استخدام شوید، باید توجه کنید برندتان ازاعتبار و اعتمادپذیری کافی برخوردار باشد. یکی از بهترین راهها برای ایجاد اعتبار و اعتماد، سخنرانی عمومی است. زمانی که شما برای گروهی سخنرانی میکنید، میتوانید بهطور مستقیم دانش و تجربیات خود را با آنها به اشتراک بگذارید و اعتبار خود را بهصورت شخصی ایجاد کنید. راههای دیگری که به کمک آن میتوانید پیام خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید و اعتبار خود را به عنوان یک متخصص افزایش دهید نوشتن مقاله، وبلاگ یا حتی کتاب است.
در فضای مجازی ، حرفهای فعالیت کنید
برند شخصی چگونگی شناختهشدن شما در دنیای بیرون است و شامل اطلاعاتی است که هنگام جستوجوی آنلاین در گوگل، وبگاههای مختلف و شبکههای اجتماعی در مورد شما نمایش داده میشود. تخصص و سابقهکاری و اعتبار فقط بخشی از آن را تشکیل میدهند.
بنابراین سعی کنید در فضای مجازی فعالیتی کاملا حرفهای داشته باشید و همواره اطلاعات به روز و کامل در دسترس دیگران قرار دهید.
ساخت برند شخصی مستلزم زمان است
هر هفته زمانی را صرف ساخت برند خود کنید و تا وقتی که به هدف خود دست نیافتهاید ادامه دهید. تلاش شما به نتیجه خواهد رسید و برند شخصیتان به شما کمک خواهد کرد تا موفقتر باشید.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
گفتوگو با میلاد بنیطبا، کارگردان فیلم سینمایی «مرجان» پیرامون دغدغههای ساخت و چالشهای اکران یک فیلم اجتماعی
یونس محمدی، تهیهکننده و مجری برنامه «مکث» :
«جامجم» در گفتوگو با رئیس باشگاه دانشپژوهان جوان بررسی کرد