اگر اهل موزه‌گردی هستید و بازدید از موزه‌های رضاعباسی و نیاوران جزو برنامه‌هایتان هست، باید به عرض برسانیم این دو موزه فعلا تعطیل هستند و به گفته مدیران تا اطلاع ثانوی هم تعطیل خواهند بود.
کد خبر: ۱۱۵۸۵۶۰

البته در این دوران تعطیلی قرار است اتفاقات خوبی برای موزهها بیفتد و آنطور که مدیرکل موزهها و اموال منقول تاریخی اعلام کرده؛ بودجه قابل توجهی به موزه اختصاص یافت و میخواهند طرح تعمیرات موزهها را در اسرع وقت اجرایی کنند.

محمدرضا کارگر، علت تعمیرات را هم وقوع مشکلاتی در سیستمهای برق، سرمایش و گرمایش، تهویه، تاسیسات و ... میداند که گاهی دامن موزهها را میگیرد و اضافه میکند درخصوص برخی تعمیرات و مرمتها مجبوریم فصل تابستان را برای اینکار انتخاب کنیم، چراکه با مباحثی ازجمله سرعت خشک شدن مصالح روبهرو هستیم؛ اما موزههای مجموعه نیاوران نیز بزودی بسته خواهد شد، گرچه کارگر به ایلنا میگوید موزههای مجموعه نیاوران و سعدآباد به صورت دورهای و به دلیل سمپاشی تعطیل میشوند و این مجموعهها به صورت کلی تعطیل نخواهند شد.

مدیرکل موزهها و اموال منقول تاریخی با اشاره به مشکلاتی که مجموعه تاریخی و فرهنگی نیاوران با آن روبهروست یادآور میشود که این مجموعه در محدوده فضای سبز و باغ قرار دارند، از این رو با مشکلاتی که رطوبت و حشرات ایجاد میکنند، روبهرو هستند. اگر مراقب نباشیم، باکتریها از یکسو و از حشرات مختلف از دیگر سو به موزهها، زیر فرشها و پشت تابلوها و نقاط مختلف نفوذ پیدا میکنند و سبب بروز مشکلات میشوند. از این رو سمپاشی در زمان مقرر الزامی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها