مسکن مهر در دولت قبل آغاز شد و قرار بود که 18ماهه مردم به خانه‌هایشان برسند اما با گذشت حدود 8سال از اجرای این طرح همچنان شاهد بلاتکلیفی متقاضیان مسکن مهر هستیم.
کد خبر: ۱۱۴۵۴۸۹
عوامل بلاتکلیفی مسکن مهر

بارها از طریق مجلس شورای اسلامی پیشرفت و زمان تحویل مسکن مهر مورد بررسی قرار گرفت و هر بار وزارت راه و شهرسازی تحویل واحدهای مسکن مهر را به زمانی موکول می‌کرد تا بتواند زمان بخرد.

در زمان انتخابات ریاست جمهوری دولت دوازدهم، آقای روحانی و جهانگیری طوری وانمود کردند که مسکن مهر در حال پایان است که گویی در طول چند هفته آینده بعد از این اظهار همه واحدهای متقاضیان مسکن مهر به پایان می‌رسد اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

مسکن مهر در طول 5 سال گذشته پیشرفت زیادی نداشت و اگر قرار بود این طرح از ابتدای دولت یازدهم آغاز و در همان دولت به پایان برسد زمان کافی برای اجرای این پروژه بود اما یک سال از دولت دوازدهم نیز گذشته و هنوز واحدهای مسکن مهر اطراف تهران تحویل متقاضیان نشده است.

علاوه بر بلاتکلیفی متقاضیان مسکن مهر شاهد دریافت سود دوران مشارکت از مردم هستیم در حالی که پیمانکاران مسئول بدقولی در اجرا و پیشرفت پروژه هستند اما بانک مسکن به دلیل این‌که متقاضی را می‌شناسد از وی سود دوران مشارکت را دریافت می‌کند و این رویه باید اصلاح شود.

وزارت راه و شهرسازی ناگزیر به اجرای قانون است و باید واحدهای مسکن مهر را تحویل دهد.

برخی عنوان می‌کنند که پیمانکار بدقولی می‌کند و در این صورت پیمانکاران بدقول باید در لیست جریمه دولت قرار داشته باشند تا از این دست مشکلات به وجود نیاید.

مسکن مهرهای باقیمانده مهمترین بخش پروژه مسکن مهر هستند که در اطراف تهران قرار دارند و هر روز تأخیر در تحویل آن خانه‌ها به هزینه خانوارهای ضعیف می‌افزاید.

فرج‌الله رجبی - عضو کمیسیون عمران مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها