رئیس رسانه ملی در مراسم هم اندیشی حمایت از کالای ایرانی مطرح کرد:

رسانه ملی یک رسانه توسعه محور و پیشرفت مدار است

مراسم هم اندیشی حمایت از کالای ایرانی، عصر روز ۳۱ اردیبهشت در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۳۳۰۲

در ابتدای مراسم دکتر علی‌عسکری، رئیس رسانه ملی گفت: سال ۱۳۹۷ به انتخاب مقام معظم رهبری، سال حمایت از کالای ایرانی نام گرفت.‌‌ این امری ساده نیست و نیازمند راهبرد است‌. تولیدات در کشور ثمره و حاصل تلاش های علمی، فنی، زیبایی شناختی و مهارتی یک ملت است و اگر یک ملت بتواند کالای خوب تولید و در جهان عرضه کند وجهه اش را در دنیا بالا می برد اما اگر در این امر ناتوان باشد، بازار خود را به صورت انفعالی تحویل بیگانگان می دهد و برای حیات اقتصادی‌اش به دیگران تکیه می کند‌.

علی‌عسکری ادامه داد: کشور ما ایران با داشتن انسان ها و موسسات برجسته و شرکت های دانش بنیان، توانایی تولید کالای خوب را دارد و می تواند در سطح جهانی قرار گیرد. یکی از مزایای کشور ما، نفتخیزی آن است ولی این موضوع برای ما آسیب زا هم بوده و ما را با یک پارادوکس ملی مواجه کرده است. در طول تاریخ دیده ایم که وقتی ارز فراوان بدست آورده ایم به واردات بی رویه کالای خارجی روی آوردیم. ما در پاردوکس نفت و اشتغال و در نتیجه پاردوکس نفت و تولید ملی قرار داریم.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما با سیل بی رویه کالاهای خارجی مصرفی مواجه‌ایم. شاید استراتژی جایگزینی واردات یکی از استراتژی های مفید در این زمینه باشد. اگر می‌خواهیم از کالای داخلی حمایت کنیم، می‌توانیم سقف بازار داخلی را افزایش و سقف بازار خارجی را کاهش دهیم. سعی کنیم کالاهای مصرفی وارد نکنیم و در صورت نیاز وارد کردن کالاهای سرمایه ای که خود قدرت خلق دارند، بهتر است. اگر چنین نکنیم جامعه آسیب می بیند و نمی توانیم برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم.

علاوه بر این به نظر می رسد، استراتژی توسعه صادرات هم برای ما خیلی خوب عمل می کند. همچنین توسعه گردشگری می تواند به اشتغال‌زایی کمک نماید. در امر سلامت نیز سرآمد هستیم، پس توسعه گردشگری سلامت هم می تواند برایمان اشتغال زا باشد. تولیدکننده مواردی از جمله خودرو، لوازم خانگی، نانوتکنولوژی و انرژی هسته‌ای باشیم و با این ظرفیت‌ها می‌توانیم قدرتمندانه از کالای داخلی حمایت کنیم‌.

علی‌عسکری با اشاره به تحریم‌ها، بیان کرد: تحریم‌های آمریکا بر ما بی اثر است. ملتی که دارای استعداد است، تحریم‌های ظالمانه آمریکا نمی تواند روی اراده اش اثر بگذارد و حتی باعث جلو بردن او در تولید کالای ملی می‌شود و به اقتصاد مقاومتی کمک می کند. او در پایان سخنانش گفت: رسانه ملی، یک رسانه توسعه محور و پیشرفت مدار است. ما در خدمت ملت ایران، دولت محترم، قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی هستیم تا این مهم را پیش ببریم و به موفقیت برسانیم. در این مراسم همچنین محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، تعدادی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله علی آقامحمدی، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، چند نفر از نمایندگان مجلس، سید مرتضی میرباقری معاون سیمای رئیس صداوسیما، حمید شاه آبادی معاون صدای سازمان صداوسیما و جمعی از تولیدکنندگان و صاحبان صنایع حضور داشتند و برخی از آنان به بیان نظرات خود در مورد حمایت از کالای ایرانی پرداختند

نوشین

مجلسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها