یکی از آسیب‌های اجتماعی که در جامعه کمتر نسبت به آن اطلاع رسانی شده، بحث عوارض مصرف الکل است.
کد خبر: ۱۱۳۹۷۵۴
اطلاع‌رسانی با محوریت عوارض مصرف الکل

طبق آمار 80 میلیون لیتر الکل به ارزش 730 میلیون دلار وارد کشور میشود.

آسیبهای اجتماعی این اقدام مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده اکثر افراد نسبت به چیزی که از آن اطلاع ندارند، اقبال بیشتری نشان میدهند.

به همین دلیل بیش از شش ماه و اندی است که ما یک روز از برنامه مجله پزشکی را به بررسی همین موضوع اختصاص دادهایم و هدفمان آشنایی و افزایش اطلاعرسانی راجع به عوارض مصرف الکل است.

بنابراین در برنامه روزهای یکشنبه این موضوع را با حضور پزشکان، متخصصان و کارشناسان مورد بررسی قرار میدهیم.

هدف ما از تولید برنامه پیشگیری است. به همین دلیل در طول هفته به موضوعات پزشکی اعم از بیماریهای قلبی، دیابت، سرطان و... به این هدف میپردازیم و یکشنبهها هم فقط به موضوع مصرف الکل اختصاص دارد.

متاسفانه آمارهایی داریم که نگرانکننده است. ما از نظر رتبه کلی برای مصرف الکل در جایگاه 166 قرار داریم و این رتبه خوبی است.

بیشتر مردم ما به لحاظ بحث شرعی و قانونی الکل مصرف نمیکنند، اما آمار دیگری است که برایمان اهمیت دارد و اینکه سرانه سنگین مصرف الکل بالاست. یعنی کسی که الکل مصرف میکند، میزان مصرفش بالاست.

مردم کشورهای دیگر در طول سال خیلی الکل مصرف میکنند، اما کسی که در ایران الکل مصرف میکند، متوسط سرانهاش در طول سال پنج لیتر است و این آمار تکان دهندهای است، چون عوارض جسمی و روحی الکل بالاست.

بنابراین تصمیم گرفتیم برای کاربردی تر شدن برنامه علاوه بر اینکه از موج افام پخش میشود، از طریق سایت رادیو سلامت به صورت تصویری هم قابل دریافت باشد.

این برنامه در فضای مجازی هم اطلاع رسانی میشود. ضمن اینکه دوربین داخل استودیو مستقر است و همزمان با پخش برنامه، تصویر آن هم از سایت رادیو سلامت پخش میشود.

البته این اتفاق بتازگی رخ داده و باید مدت زمانی بگذرد تا بازخوردهای مردمی را ببینیم. خوشبختانه تعداد پیامکهایی که به برنامه ارسال میشود، بالاست.

این نشان میدهد مخاطب با برنامه در ارتباط است. از سوی دیگر ما تلاش میکنیم از کارشناسان طراز اول پزشکی و روانپزشکی و هیات علمی دانشگاهها استفاده کنیم.

همچنین قبل از تصویری شدن، در اتاق فکرهای متعددی که با وزارت بهداشت و درمان، بهزیستی و مراکز ترک الکل تشکیل دادهایم ماهها موضوع را مورد بررسی قرار دادیم.

صدیقه اعتمادسعید

مدیر رادیو سلامت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها