پایان نامه

سه چراغ روشن شد :روشن شدن چراغ همیشه نشانه روشنی است، حالا فکر کنید چراغی، برای اولین بار روشن شود، اهمیت و زیبایی نورش بیش از هر زمان دیگری به چشم می‌آید.
کد خبر: ۱۱۳۸۱۶۶

اصولا اولینها خاطرهانگیز هستند، یکی از همین خاطره سازیها و روشناییها هفته گذشته در دنیای دختران و زنان ایران کلید خورد.

پارمیدا محمودیان، الناز باجلانی، مهدیه کلالی، سیدهنرگس میرزکی با مربیگری ریحانه طریقت بهعنوان اعضای نخستین تیم وزنهبرداری دختران ایران روی تخته رقابتهای آسیایی رفتند، مسابقاتی که در ازبکستان برگزار شد.

نشان زندگی: زندگی و زنده بودن نشانههای متفاوتی دارند، زندگی ذاتش پویایی است اما برای زنده بودن یک نفس ساده که به قول سعدی ممد حیات باشد، کفایت میکند، اگر دنبال نشانههایی از زندگی هستید، نشانههایی که انسانیت را هم به تصویر میکشد، پیشنهاد ما بازدید از نمایشگاه عکسهای مهدیه کرمانی در گالری خانه عکاسان تهران است که با عنوان «نشان زندگی» فعالیتهای اجتماعی یک بانوی پزشک موفق و معتقد ایرانی را به تصویر کشیده است. بانوی پزشکی که 54 هزار ویزیت و 1500 عمل جراحی رایگان را در مناطق محروم انجام داده است و به روستاها و مناطق دورافتادهای رفته که بسیاری از ما حتی نام آن را هم نشنیدهایم. مهدیه کرمانی حدود 2 سال همراه این پزشک بوده و لحظه به لحظه فعالیتهایش را ثبت
کرده است.

سیبیل تا سیبیل شهردار : این روزها یکی از موضوعات داغ بخصوص برای پایتختنشینان انتخاب شهردار است، اما این که چرا ما در چاردیواری سراغ موضوع انتخاب شهردار رفتیم، یک پرسش زنانه بود. داستان از این قرار است که گرچه جایگاه شهردار و مدیریت شهر آن هم در پایتخت، قدری مردانه به نظر میرسد اما دلیل نمیشود که وقتی فهرست 28 نفره و در ادامه 7نفره نامزدهای شهرداری را میبینیم سیبیل در سیبیل آقایان کنار هم ردیف شده باشند، بالاخره بین حدود 30 نفر نامزد، میشد حتی بهصورت نمادین هم که شده یک نام خانم هم میدیدیم! این در حالی است که شورای شهر دوره پنجم بیش از هر شورایی از ابتدای فعالیتاش برای حضور و مشارکت زنان در مدیریت شهر شعار داده است ولی در عمل شاهد بوده ایم که حتی در میان معاونان اصلی شهردار هم زنان هیچ جایگاهی نداشتهاند و باعث میشود که این گمانه در ذهن انسان متبادر شود که این شورا بیشتر شورای شعار است نه شورای عمل!

مرتضی شیرازی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها