کمیته تبلیغات و امور بین‌الملل تبریز 2018، کار خود را از یکسال و نیم پیش و پس از انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام آغاز کرد.
کد خبر: ۱۱۳۷۷۱۱
در حد بضاعتمان تلاش‌ کردیم

کمیته تبلیغات و امور بینالملل تبریز 2018 تاکنون 21 جلسه رسمی با حضور اعضای استانی و 590 نفر ساعت کار و جلسات متعدد کارشناسی داشته که حاصل این جلسات، اقداماتی تاثیرگذار در راستای تبلیغ و معرفی تبریز 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در داخل و خارج از کشور بوده است.

کمیته تبلیغات و امور بینالملل تبریز2018، در راستای تبلیغات و اطلاع رسانی این رویداد در فضای صدا و سیمای استانی، ملی، بینالمللی و مجازی، در طول بیش از یک سال گذشته، بیش از 9 هزار دقیقه کار رسانهای در قالب فیلمهای مستند، مصاحبه، برنامههای تولیدی و خبر، معرفی جاذبههای تبریز به اشکال مختلف از جمله نماآهنگ، تولید و از صدا و سیمای استانی، ملی و بینالمللی ( شبکههای سحر، العالم، پرستیوی و...) پخش کرده است. تهیه و تولید فیلم مستند «باغ شهر تبریز» در 12قسمت (به زبانهای مختلف) و ارسال آن به بیشتر سفارتخانههای ایران در کشورهای خارجی برای نمایش در آن کشورها، نمونهای از برنامههای تولیدی این کمیته است. همچنین تهیه یک انیمیشن 12 قسمتی به منظور ارتقای فرهنگ گردشگرپذیری مردم آذربایجان و پخش آن از شبکه استانی سهند، دعوت، میزبانی و همکاری با گروههای رسانهای یا مستندساز از کشورهای ترکیه، آذربایجان، چین، ایتالیا، ژاپن و روسیه از دیگر اقدامات قابل ذکر و مهم این کمیته است. تولید فیلمهای مستند تبریز به هشت زبان زنده دنیا و راه اندازی رادیو تبریز 2018 با پخش روزانه 20 دقیقه برنامه برای مردم استان هم، یکی دیگر از برنامههای قابل ذکر این کمیته بوده است.

تبلیغ تبریز 2018 در میدان بازی تیمهای فوتبال استانی، نصب لوگوی بزرگ تبریز 2018 در استادیوم یادگار امام، اجرای برخی مسابقات ورزشی بینالمللی در تبریز و... از جمله فعالیتهای ورزشی این کمیته است. برگزاری و حضور در حدود 52 نمایشگاه و نشستهای ملی و بینالمللی در داخل و خارج از کشور اقدام موثر دیگری است که در راستای معرفی و تبلیغ تبریز 2018 صورت گرفته است.

امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی با 9 شهر جهان و برگزاری هفتههای فرهنگی متعدد از جمله در کشور بوسنی و شهرهای ارزروم ترکیه، قازان روسیه، همچنین راه اندازی خط هوایی تبریز هامبورگ با مشارکت قشم ایر، اجرای تورهای اینفو در تبریز برای اصحاب رسانه داخلی و خارجی، انجام تبلیغات محیطی در کلانشهرهای کشور، برگزاری شب فرهنگی تبریز در برج میلاد، نصب لوگوی تبریز 2018 روی هواپیماهای آتا و اجرای آموزشهای فرهنگ گردشگرپذیری برای دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی تبریز و همچنین تاکسی داران، کسبه و پلیسها و تمام کسانی که با مسافران سروکار دارند، اقدامات دیگری است که کمیته تبلیغات و امور بینالملل تبریز 2018 تاکنون در راستای این رویداد بزرگ گردشگری انجام داده است و این برنامهها همچنان ادامه خواهد یافت.

موانع

بیشک با تمام اقدامات انجام شده هنوز نتوانستیم به اهداف مورد نظر در معرفی کامل و جامع تبریز2018 بپردازیم. از همین رو هنوز بسیاری از هموطنان داخل کشور نیز نتوانسته اند با این رویداد بزرگ فراملی ارتباط برقرار کنند و آشنا شوند.

عوامل و موانع مختلفی در نرسیدن ما به نتیجه دلخواه دخیل بودند، از جمله تغییر مدیریتها در سطح استان و شهر تبریز (تغییر استاندار، شهردار، شورای شهر و ...).

عدم همکاری کامل و همه جانبه بسیاری از وزارتخانه ها، نهادها و سازمانهای دولتی مرتبط برای تبلیغات موثر در داخل و خارج از کشور

عدم اختصاص اعتبار ملی از سوی دولت درخصوص تبریز2018 . انتظار حمایت مالی دولت را داشتیم درحالی که دولت تاکنون در این خصوص کمکی و اعتباری تخصیص نداده و تمام هزینههای صرف شده از خزانه شهرداری تبریز یا در تعامل با برخی ادارات داخل استان بوده است.

با این حال ما تبریز 2018 را نقطه شروع میدانیم و اعتقاد به تداوم این روند و تلاش بیشتر داریم، گرچه بخشی از تاثیرگذاری تبلیغات و فعالیتهای صورت گرفته را در نوروز امسال و با افزایش 40درصدی سفر به تبریز شاهد بودیم.

حجتالاسلام احمد حمیدی

رئیس کمیته تبلیغات و امور بینالملل تبریز 2018

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها