رئیس سازمان انرژی اتمی، درباره هرگونه تبعیت اتحادیه اروپا از سیاست ضدبرجامی آمریکا، هشدار داد و آن را برای این اتحادیه خفت بار دانست.
کد خبر: ۱۱۳۳۳۵۰

علیاکبر صالحی در پاسخ به پرسشی درباره رویکرد اروپاییها در تبعیت از سیاستهای ضد برجامی ترامپ، گفت: مسألهای که پیش آمده بسیار پیچیده است و بنده در جایگاه رئیس سازمان انرژی اتمی، خیلی نمیخواهم وارد تحلیل سیاسی شوم. مسئولیت بنده، آمادگی برای برگشتپذیری در صورت نیاز است. به بیان همین مقدار بسنده میکنم که این آمادگی را در همه حوزهها ایجاد کردهایم؛ البته باز تأکید میکنم هیچگاه دلم نمیخواهد وارد چنین شرایطی شویم اما هر وقت تصمیم بگیرند، برمیگردیم.

وی تصریح کرد: سؤالی که مطرح کردید از نظر سیاسی سؤال بسیار پیچیدهای است و نیاز به تحلیل وسیعی دارد. مناسبات اروپا با آمریکا ویژه است، آنان متحد راهبردی هستند، همین قدر میگویم اگر اروپا بخواهد در این زمینه با آمریکا صددرصد همراهی کند، برای اروپاییها خفت خواهد بود؛ زیرا ما در مذاکرات با 1+5 با آمریکا مذاکره میکردیم با مجموعه 1+5 که مذاکره نمیکردیم. ما با آمریکا مذاکره میکردیم و این آمریکا بود که با بقیه اعضا مذاکره و آنان بویژه اتحادیه اروپا را راضی میکرد.

صالحی افزود: بر این اساس، این آمریکاییها بودند که اتحادیه اروپا را درخصوص برجام راضی کردند، چنان که در بسیاری موارد رضایت فرانسویها بسختی حاصل میشد، اما اکنون همین آمریکا به اروپاییها میگوید از برجام خارج شوند.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین اعلام کرد: همزمان با روز ملی فناوری هستهای از 83 دستاورد هستهای با حضور رئیسجمهور رونمایی میشود./ خبرگزاری صدا وسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها