«مردی بدون سایه»؛ چالشی از بحران عاطفی انسان معاصر

علیرضا رئیسیان، کارگردان فیلم «دوران عاشقی» گفت: جدیدترین فیلمم با عنوان «مردی بدون سایه» بحران عاطفی انسان معاصر را با حال و هوای متفاوتی به چالش می‌کشد.
کد خبر: ۱۱۳۲۷۲۴

علیرضا رئیسیان در گفتوگو با فارس، در ارتباط با جدیدترین فیلمنامهای که قصد ساخت آن را دارد، گفت: بنا دارم در سال جاری فیلمنامه «مردی بدون سایه» را که پیش از این مطرح کرده بودم مقابل دوربین ببرم. به همین منظور با داشتن پروانه ساخت و با توجه به تعطیلات که بتازگی پشت سر گذاشتهایم، آرام آرام وارد پیش تولید این فیلم شدهام.

او در ادامه در ارتباط با محل فیلمبرداری این پروژه سینمایی گفت: بخشهایی از فیلم «مردی بدون سایه» در ایران و بخشهایی هم در خارج از کشور فیلمبرداری خواهد شد. همچنین باید درباره تعداد بازیگران اصلی این اثر بگویم که به طور کلی، این فیلمنامه 5 کاراکتر شاخص دارد که از این بین دو بازیگر اصلی هستند که درام فیلم را پیش میبرند و سه کاراکتر دیگر در کنار آنها به این روند کمک میکنند و ترکیب اصلی بازیگران این فیلم را تشکیل میدهند.

کارگردان فیلم سینمایی «چهل سالگی» گفت: مدت زمان در نظر گرفته شده برای فیلمبرداری فیلم «مردی بدون سایه» 45 روز است. البته فاکتور اصلی من در ساخت آثارم جشنواره نبوده است. ابتدا فیلم و کیفیتش و آنچه از اثر میخواهم، برایم اهمیت دارد. ممکن است این اثر برای اولین بار در یک جشنواره خارجی یا داخلی شرکت کند و من به طور مشخص برنامهای در این زمینه فعلا ندارم.

رئیسیان درباره فیلمنامه «مردی بدون سایه» گفت: به نظرم این فیلم یک اثر متفاوت است. همواره تلاش کردم در فیلمهایی که میسازم، ویژگیهای روحی خودم در آن لحاظ شود که بیشتر به سمت مساله بحران عاطفی انسان معاصر و روابط آنها با یکدیگر میپردازد. این فیلمنامه تکمیلکننده دو فیلم قبلیام «دوران عاشقی» و «چهل سالگی» است، اما حال و هوای کاملا تازهای دارد.

آخرین اثر بلند سینمایی علیرضا رئیسیان، فیلم «دوران عاشقی» بود که در سیوسومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و در 10 بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد که از بین آنها موفق به دریافت دو سیمرغ بلورین در بخش بهترین فیلمبرداری و بهترین فیلمنامه شد. فیلمهایی همچون «پرونده هاوانا»، «ایستگاه متروک»، «چهل سالگی»، «دوران عاشقی» و... از جمله آثار ساخته شده توسط این کارگردان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها