شرکت آمریکایی اپل تحت تأثیر فشارهای دولت این کشور دسترسی کاربران ایرانی را به فروشگاه مجازی نرم‌افزارهای موبایلی اپل (اپ استور) مسدود کرده است.
کد خبر: ۱۱۳۰۲۷۷

به گزارش تسنیم، ظاهراً شرکت آمریکایی اپل تحت تأثیر فشارهای دولت این کشور دسترسی کاربران ایرانی را به فروشگاه مجازی نرمافزارهای موبایلی اپل (اپ استور) مسدود کرده است. این اقدام که ظاهراً به طور کاملاً داوطلبانه صورت نگرفته، پس از آن رخ میدهد که حدود دو سال پیش برخی محدودیتهای دولت آمریکا در زمینه نرمافزارهای ایرانی برداشته شده بود.

به گفته چند توسعهدهنده نرمافزارهای تلفن همراه، کاربران ایرانیای که بخواهند وارد فروشگاه مجازی اپ استور شوند، با یک پیغام خطا مواجه میشوند. در هنگام تلاش برای ورود به اپ استور با یک آدرس آی پی ایرانی این پیام ظاهر میشود: «اپ استور در کشور و منطقهای که شما در آن قرار دارید،خارج از دسترس است.» قبلاً کاربران ایرانی قادر به مشاهده و دانلود نرمافزارهای ارائهشده در اپ استور بودند.

شرکت اپل حضور رسمی در ایران ندارد و مانند دیگر شرکتهای آمریکایی مدتهاست که از همکاری تجاری با ایران منع شده است. پیشتر در ژانویه 2017 شرکت اپل به بهانه پیروی از مقررات تحریمی دولت آمریکا مانع عرضه نرمافزارهای توسعهدهندگان ایرانی در اپ استور شده بود. این محدودیتها در آگوست 2017 نیز ادامه یافت و اپل اعلام کرد نمیتواند میزبانی، توزیع یا همکاری تجاری با نرمافزارها یا توسعهدهندگان مرتبط با ایران را به عهده بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها