پس از این که ثروت دونالد ترامپ به 1/3 میلیارد دلار کاهش یافت، او در فهرست رده‌بندی میلیاردرهای جهان توسط مجله فوربز، 200 پله سقوط کرد.
کد خبر: ۱۱۲۹۸۱۴

به گزارش تلگراف، رئیسجمهور آمریکا سال گذشته در رتبه پانصدوچهل و چهارمین میلیاردرهای جهان قرار داشت اما حالا با از دست دادن بیش از 400 میلیون دلار از ثروت خود، در رده 766 قرار دارد.

طبق اعلام فوربز این سقوط تا حدی با سقوط داراییهای خردهفروشی ترامپ و افت برند او مرتبط است. تخمین مجله فوربز بسیار پایینتر از ادعای ترامپ در زمان انتخابات است. او در سال 2015 ادعا میکرد که ثروتش بیش از ده میلیارد دلار است.

ترامپ که اولین میلیاردری بود که رئیسجمهور میشد، وقتی به کاخ سفید وارد شد از تجارت خود کنارهگیری کرد و آن را به دو پسر ارشد خود، دون جونیور و اریک واگذار کرد.

ثروت او از 18 ساختمان ترامپ در نیویورک، زمینهای گلف و یک شرکت مشروبسازی و همچنین شرکتهایی در سراسر جهان تشکیل میشودکه تحت لیسانس نام او فعالیت میکنند. ترامپ بخشی از ثروت خود را از پدرش، فرد بهدست آورده است. او خانههای ارزان در محلههای بروکلین و کوئینز نیویورک ساخته است.

طبق اعلام فوربز، ارزش برج ترامپ که معروفترین ساختمان او در قلب منطقه خریدوفروش منهتن نیویورک است، در سال گذشته 41 میلیون دلار افت کرده است.

در همین زمان شرکت ورزشی نایکی اعلام کرده است که از ساختمان ترامپ در خیابان 57 پلاک 6، نقل مکان خواهد کرد که این به معنای این است که این ساختمان 65هزار فوت مربعی نیازمند یک مستاجر جدید است.

از زمانی که ترامپ برنده انتخابات ریاستجمهوری شد، ارزش زمینهای گلف او نتایجی بالا و پایین داشتهاند. فوربز گزارش میدهد زمینهای گلف واقع در ایالتهایی که ترامپ در آنها پیروز شده است، با رشد درآمد مواجه شدهاند اما آن زمینهایی که در ایالتهایی قرار گرفتهاند که هیلاری کلینتون در آنها پیروز شده است، درآمدشان افت داشته است. جف بزوس، موسس غول خرید آنلاین، آمازون، با 112 میلیارد درآمد، ثروتمندترین فرد در جهان است.

در رتبه دوم بیل گیتس، موسس مایکروسافت قرار دارد و وارن بافت، سرمایهگذار معروف آمریکا، برنارد آرنولت، رئیس شرکت کالاهای لاکچری الویایچام و مارک زاکربرگ، موسس فیسبوک هم در رتبههای بعدی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها