مسابقات ربوکاپ آزاد ایران محلی برای عرضه آخرین دستاوردهای حوزه رباتیک و مکاترونیک است. این دوره از مسابقات در 20 لیگ در بخش‌های دانش آموزی، دانشجویی و نیز لیگ کاربردی از 16 تا 18 فروردین در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۵۴۸

به گزارش جامجم و به نقل از روابطعمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر موسیخانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در نشست خبری سیزدهمین دوره مسابقات بینالمللی ربوکاپ آزاد ایران -که در این دوره از مسابقات، 478 تیم ازجمله 24 تیم خارجی شرکت خواهند داشت- گفت: بیش از 700 تیم در مسابقات بینالمللی ربوکاپ ثبتنام کردند که در نهایت 478 تیم در این مسابقات شرکت خواهند داشت. در این میان 24 تیم خارجی از 11 کشور از جمله آلمان، ترکیه، چین، هلند، سنگاپور، کرهجنوبی، هند و دیگر کشورهای خارجی نیز حاضر خواهند بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در این باره افزود: مسابقات ربوکاپ آزاد ایران به همت دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و حمایت معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی ریاست جمهوری از سال 1385 آغاز و تاکنون برگزار شده است. در بخش لیگهای دانشآموزی لیگ دانش آموزی فوتبال یک به یک، 2 به 2 و پیشرفته، امداد مقدماتی و فضای مشترک برگزار خواهد شد. در لیگهای بخش دانشجویی، لیگ رباتهای انساننما، لیگ رباتهای فوتبالیست سایز کوچک، لیگ رباتهای فوتبالیست سایز متوسط، لیگ ربات صنعتی، لیگ ربات استاندارد پلتفرم، لیگ ربات پرنده، لیگ ربات زیردریایی، لیگ ربات خانگی، لیگ رباتهای مین یاب و لیگ رباتهای امدادگر واقعی برگزار خواهد شد.

لیگهای بخش کاربردی، شامل لیگ رباتهای خلاقیت دانشآموزی، رباتهای آتشنشان با محوریت ساختمان پلاسکو، رباتهای امداد و نجات با محوریت کشتی سانچی، رباتهای جنگجو و رباتهای تعقیب مسیر برگزار میشود. همچنین کارگاههای دانشآموزی برای یادگیری و آموزش رباتیک همزمان با برگزاری مسابقات، در سالنهای 10 و 11 نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار میشود و حضور دانشآموزان علاقهمند در این کارگاهها آزاد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها