چوگان با فیل نوعی ورزش است که در آن به جای اسب از فیل استفاده می‌شود. این ورزش در کشورهای نپال، هند و تایلند طرفداران زیادی دارد. به خاطر سرعت پایین فیل در حرکت دو نفر هر فیل را می‌رانند.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۸۰
مسابقه چوگان با فیل

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرارو، گرچه اولین چوگان فیلها در هند اوایل قرن بیستم برگزار شد، اما نوع مدرن آن در نپال ریشه دارد. مسابقات چوگان فیلها در کشورهای نپال و تایلند تحت نظارت انجمن جهانی چوگان برگزار میشود و شرکتکنندگان باید در این بازی رعایت حال فیلها را بکنند.

در آغاز مسابقات، شرکتکنندگان کشورهای مختلف با حمل پرچم کشورشان وارد زمین بازی میشوند و در هر تیم سه بازیکن حضور دارد که در زمینی به طول صد متر و عرض60 متر به رقابت میپردازند و از توپ مخصوص چوگان استفاده میکنند.

نشستن فیلها در دروازه یا برداشتن توپ با استفاده از خرطوم خطا محسوب میشود که در این صورت تیم مقابل باید با یک ضربه آزاد به بازی ادامه دهد.

در تایلند هر ساله ورزشکاران 15 کشور جهان در مسابقات جام پادشاه در بانکوک شرکت میکنند. امسال هم شانزدهمین دوره این رقابتها در استان چیانگ رای در شمال بانکوک برگزار شد و شرکتکنندگان کشورهای مختلف از جمله آمریکا، انگلیس و آلمان در رقابتها حضور یافتند. عواید حاصل از این رقابتها صرف کمکهای مالی و حمایت از جمعیت فیلها در تایلند میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها