بازار ارز در محدوده خیابان فردوسی با حضور نیروهای انتظامی به دور از معاملات صوری و فعالیت دلالان به معاملات خود ادامه می‌دهد که در این شرایط صرافی‌ها به دلخواه خود ارز به میزان محدود به مشتریان عرضه می‌کنند و در بازار سبزه‌میدان تهران نیز هر دلار آمریکا حدود 300 تومان بالاتر از نرخ صرافی‌ها به فروش می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۲۶۱۲۹

به گزارش ایسنا، دور میدان فردوسی که همیشه با حضور دلالان همراه بوده به محلی برای استراحت آنان تبدیل شده است و فقط یک صرافی آن هم به شرط بلیت و پاسپورت، هزار دلار در اختیار متقاضیان قرار میدهد که آن هم با صف طولانی متقاضیان همراه است. در کنار دلالان ارز که فقط بیننده فروش ارز توسط صرافیها هستند، نکته قابل توجه آن است که رهگذرانی که هیچ نیازی به خرید ارز بویژه دلار ندارند، قیمت لحظهای دلار را جویا میشوند.

رفته رفته که از میدان فردوسی به سمت میدان سکه در تقاطع خیابان منوچهری حرکت میکنیم، صفهای طولانی بیشتری قابل مشاهده است که در این میان فقط دو صرافی بانکها به فروش ارز به سه دسته فروش ارز عمده، فروش خرد و حواله میپردازند. در کنار صرافی بانکها در صرافیهای شخصی که تحت نظر بانک مرکزی روزگار میگذرانند، تعداد محدودی به فروش ارز روی آوردهاند و بقیه با اعلام اینکه دلاری برای فروش ندارند، کرکرههای خود را تا نیمه پایین کشیدهاند.

صرافیهای فعال برای فروش ارز نامنویسی کرده و از هزار تا 3000 دلار به هر نفر حتی بدون داشتن بلیت و پاسپورت ارز ارائه میکنند. نکته قابل توجه این که تعداد قابل توجهی از مشتریان بازار ارز، مسافرتی در پیش نداشته و به گفته چند نفر از این افراد،روزانه با ماندن در صفهای طولانی 2000 تا 3000 دلار خرید میکنند.

در سوی دیگر این بازار، یکی از صرافیهای بانکها فروش ارز خود را فقط محدود به فروش غیرشخصی کرده است و ارز به اشخاص حقیقی ارائه نمیکند. در میدان سکه در تقاطع خیابان فردوسی و منوچهری نیز که از آن به پاتوق دلالان ارز یاد میشود، تعداد بسیار کمی دلال آن هم با فاصله قابل توجه از این میدان در حال استراحت بودند که دلیل آن حضور نیروهای انتظامی در محل بود. تجربه گذشته این بازار حکایت از آن دارد که دلالان همیشه در این ساعات به معاملات صوری و به اصطلاح کاغذی میپرداختند اما اکنون خبری از این معاملات نیست.

بررسیها حکایت از آن دارد که در بازار آزاد ارز در منطقه سبزهمیدان تهران نیز خرید و فروش ارز بهصورت محدود صورت میگیرد و اگر فردی خواهان خرید دلار به میزان بیش از 5000 دلار باشد، باید هر دلار آمریکا را 4720 تا 4750 تومان خریداری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها