دیــروز

تئوری‌های توطئه و چامسکی بین کتاب‌های کشف‌شده در ویلای بن‌لادن

هنگامی که تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در سال 2011 به ابیت‌آباد پاکستان حمله کرده و بن لادن را کشتند، مجموعه‌ای از کتاب‌های او را نیز در ویلای محل سکونتش پیدا کردند. این کتاب‌ها از جانب دولت آمریکا در حال بررسی و تحلیل است و عناوین آنها با عنوان «کتابخانه بن لادن» به مرور منتشر خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۶۱۱۵

آنطور که ایسنا به نقل از ایندیپندنت نوشته، با بررسی عناوین کتابهای متعلق به اسامه بنلادن، رهبر سابق القاعده، به نظر میرسد او کتابهای منتقدان برجسته دولت آمریکا همچون نوآم چامسکی و گرِگ پَلاست را ترجیح میداده و در عین حال به طور کامل بر سیاست، حقوق و بویژه تئوریهای توطئه تمرکز داشته است. در میان کتابهای یافتشده در محل اقامت او، کتابهایی از تاریخچه اقدامات روشنفکران و استفاده از دسیسههای سیاسی در اداره آمریکا نیز وجود دارد.

مجموعه کامل یافت شده از مطالعات او همچنین دهها گزارش و مطلب منتشر شده از اتاقفکرهایی درباره القاعده و گروههای مشابه آن را همچون گزارش کمیسیون 11 سپتامبر شامل میشود. نخستین فهرست منتشر شده از کتابهای رهبر سابق القاعده، با عنوان «کتابخانه بنلادن» به این شرح است: کتاب راهنمای قوانین بینالمللی (آنتونی آست)، دولت خودسر: راهنمای معرفی تنها ابرقدرت جهان (ویلیام بلوم)، توهمات لازم: کنترل افکار در جوامع دموکراتیک (نوآم چامسکی)، تقویت پاکستان: نقش انجمن امنیت داخلی آمریکا (کریستین فر/ پیتر چاک)، سلطه یا بقا: تمایل دیرین آمریکا برای دستیابی به تسلط جهانی (نوآم چامسکی)، جنگ آمریکا با تروریسم (مایکل چاسادوفسکی)، سلسله مراتب توطئه: کمیته 300 (جان کولمن)، دفاع هوایی چریکی: تسلیحات ضدهوایی و فنون نیروهای چریکی (جیمز کرابتری)، آموزههای مخفی همه دوران (منلی هال)، رایگیریهای پنهان، شیوههای رای گیری در قرن 21 (بو هریس)، فراز و نشیب قدرتهای بزرگ (پل کندی)، اعترافات یک مزدور اقتصادی (جان پرکینز) وبهترین دموکراسیای که میتوان با پول خرید (گرِگ پَلاست).

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها