مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات ‌معدنی گیلان با بیان اینکه عدم مکان‌یابی بهینه دفن زباله یکی از معضلات شهرهای استان است گفت: رفع معضل پسماند در استان گیلان نیازمند مطالعات زمین شناسی است.
کد خبر: ۱۱۲۵۶۸۸

به گزارش تسنیم، پانتهآ گیاهچی با اشاره به اینکه توسعه روزافزون مناطق شهری و افزایش جمعیت موجب تولید انواع زبالههای شهری شده و دفع و معدومسازی زباله از دغدغههای شهری است اظهار داشت: عدم مکانیابی بهینه دفن زباله یکی از معضلات شهرهای استان گیلان است.

وی روشهای دفن زباله را گسترده عنوان کرد و با بیان اینکه این روشها به عوامل و شاخصهای زیادی بستگی دارد گفت: مطالعه در لایههای اطلاعاتی مرتبط در یافتن مکان مناسب برای دفن زباله میتواند اصلیترین عامل حل مشکلات اساسی ایستگاههای زباله در استان گیلان باشد.

گیاهچی با بیان اینکه ادارهکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان گیلان میتواند نقشی اثرگذار در تسهیل رفع معضل پسماند در استان گیلان ایفا کند تصریح کرد: استفاده از مطالعات زمینشناسی در رفع معضل ایستگاههای زباله استان گیلان اثرگذار است.

مدیرکل زمینشناسی و اکتشافات معدنی استان گیلان افزود: مطالعات زمینشناسی و استفاده از نتایج آن در تشخیص لایههای نفوذ ناپذیر و در نهایت مکانیابی درست محل دپوی زباله میتواند مانع از ورود شیرابهها به جریانهای سطحی و سفرههای زیرزمینی بهویژه در شهرهای ساحلی با سطح ایستابی بالا شود.

گیاهچی با اشاره به اینکه این مطالعات موجب شناسایی محل مناسب دپوی زباله میشود تاکید کرد: به علت قابلیت بالای فناوری سیستم اطلاعات جغرافیایی در مدیریت و تحلیل لایهها میتوان از این سامانه برای مدیریت بهینه زبالههای شهری بهره برد.

وی با بیان اینکه شناسایی مکان مناسب باید به تناسب نوع زباله از لحاظ سوزاندنی و یا دپوشدنی با مطالعات جداگانه صورت پذیرد تصریح کرد: مطالعات زمینشناسی میتواند نقش بسیار مهمی در مکانیابی محل دفن زبالههای دپوشدنی شهرهای استان گیلان داشته باشد.

مدیرکل زمینشناسی و اکتشافات معدنی گیلان با اشاره به اینکه رفع مشکل پسماند در گیلان نیازمند برنامهریزی منسجم و گروهی دستگاههای مرتبط است گفت: بدون هماهنگی میان سازمانهای مرتبط، حل و فصل معضل پسماند در استان گیلان به تنهایی برای دستگاهها امکانپذیر نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها