آمریکا بتازگی شرکت‌های روسی جدیدی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است. این تحریم‌ها با قوانین سازمان تجارت جهانی همخوانی ندارد، اما این سازمان نمی‌تواند از قانون شکنی آمریکا جلوگیری کند.
کد خبر: ۱۱۲۲۳۱۵

رئیس شرکت «ماشینهای قدرت» که شرکتی روس و فعال در حوزه مهندسی انرژی است، ورود این شرکت به فهرست تحریمهای آمریکا علیه روسیه را غیرقانونی میداند. وی معتقد است این اقدام آمریکا با مقررات سازمان تجارت جهانی تناقض دارد.

وزارت خزانهداری آمریکا بتازگی اشخاص و شرکتهای روس دیگری را به فهرست تحریمیهای خود در ارتباط با بحران اوکراین افزوده است. این فهرست شامل افرادی است که گفته میشود در ارائه توربینهای زیمنس به کریمه نقش داشتهاند. شبه جزیره کریمه پس از جدا شدن از اوکراین و پیوستن به روسیه در سال 2014، تحت تحریمهای کشورهای غربی قرار گرفت.

از جمله شرکتهای متهم به کار در کریمه، شرکت ماشینهای قدرت است که با زیمنس آلمان در تولید توربین همکاری میکند. آمریکا این شرکت را همچون شرکت مهندسی «تکنوپروم اکسپورت» که در حال ساخت دو نیروگاه برق در کریمه است، تحریم کرده است.

به گفته این شرکت: «تحریمهای آمریکا علیه ما غیرقانونی است و با مقررات سازمان تجارت جهانی تناقض دارد. هردو کشور آمریکا و روسیه عضو سازمان تجارت جهانی هستند و بنابراین مکلف به رعایت قوانین این سازمان در قبال یکدیگرند. دلایل اعلام شده برای اعمال این تحریم ها، غیرمنطقی و کاملا برخلاف واقعیت است.»

شرکت ماشینهای قدرت به ایفای نقش در قرارداد بین شرکت توربینهای گازی زیمنس و تکنوپروم اکسپورت برای تامین توربینهای گاز متهم شده، اما تمام اتهامات را رد کرده است.

گفتنی است زیمنس بهرغم شرکت در این قرارداد تحریم نشده است. این مسأله میتواند دلیلی بر متناقض و غیر منطقی بودن اتهامات آمریکا باشد. عملکرد سازمان تجارت جهانی در زمانهای وقوع تنش بین اعضا نشان میدهد این سازمان نمیتواند از منافع کشورهای عضو مقابل قدرتهای غربی دفاع کند.

منبع: راشاتودی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها