معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس‌جمهور از توسعه نهال‌کاری در عرصه‌های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز به میزان 19 هزار هکتار خبر داد و گفت: نهال‌کاری در این 19 هزار هکتار، بخش اعظمی از مشکل ریزگردها را حل می‌کند.
کد خبر: ۱۱۱۸۷۵۳

به گزارش ایسنا، رضا ویسه در حاشیه بازدید از طرحهای مقابله با ریزگرد در کانونهای فوق بحرانی جنوب شرق اهواز با اشاره به پروژههای نهالکاری در عرصههای فوق بحرانی این منطقه اظهار کرد: خوشبختانه با همت وزارت جهاد کشاورزی و استانداری، عملیات طرح مقابله با ریزگردها در این عرصهها با روندی بسیار رضایتبخش پیش میرود.

وی تصریح کرد: روز گذشته نیز همراه با معاونان وزارتخانههای نیرو و جهاد کشاورزی از عملیات اجرایی طرح 550 هزار هکتاری در استان خوزستان بازدیدی داشتیم.معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیسجمهور بیان کرد:برای امسال مقرر شده که سطح زیر کشت نهالکاری در این عرصههای فوق بحرانی، 19 هزار هکتار افزایش داده شود. کانال آبرسانی مهندس شریفی به عرصههای فوق بحرانی جنوب شرق اهواز نیز که کاری بسیار عظیم است، تا دو یا سه روز آینده به مرحله نهایی میرسد.ویسه ادامه داد: ظرف دو تا سه روز آینده از این کانال آبرسانی برای آبیاری سطح زیر کشت نهال که مقرر شده است در این عرصهها توسعه یابد، استفاده میشود. اکنون میتوانیم اعلام کنیم که با اجرای طرح مقابله با ریزگردها، در دو سال آینده مشکل پدیده ریزگردها ناشی از عرصههای جنوب شرق اهواز، مسألهای حل شده باشد.

وی عنوان کرد: مقابله با ریزگردها در سایر کانونهای گرد و غبار در کشور و همچنین خارج از کشور در برنامههای ثانویه هستند. اکنون کار مقابله و مهار ریزگردها در استان خوزستان با حداکثر ظرفیت انجام میشود. به هر حال نهالکاری که در عرصههای فوق بحرانی جنوب شرق اهواز انجام شده، نیازمند آب است و اگر بارندگیها خوب بود، شاید این معضل کمتر خود را نشان میداد و از طرفی نیز امکان افزایش سرعت عملیات مقابله وجود داشت.

معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیسجمهور ادامه داد: به دلیل کم بودن بارندگیها و اینکه آبی نیست، باید ابتدا کانال آبرسانی در این عرصهها احداث میشد. احداث کانالی به طول 47 کیلومتر آن هم با وجود موانع بسیار زیاد نظیر وجود لولههای نفتی در مسیر آن، کاری بسیار مشقتبار و سخت بوده است.ویسه افزود: تمام امکانات پیمانکاری در سطح خوزستان برای حفر این کانال جمعآوری شده، همچنین امکاناتی از دیگر نقاط ارسال شد و خوشبختانه عملیات احداث این کانال آبرسانی به نتیجه رسید. فکر میکنیم این 19 هزار هکتاری که مقرر است برای توسعه نهالکاری در این عرصهها به زیر کشت بیاید، بخش اعظمی از مشکل ریزگردها را حل کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها