رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه از افتتاح 160 طرح کشاورزی 212 میلیارد ریال هزینه شده و اشتغالزایی 367 نفر در استان طی دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۸۷۵۲

به گزارش مهر، خسرو شهبازی به مناسبت دهه فجر که در محل این سازمان برگزار شد، گفت: بخش کشاورزی یکی از بخشهای اثرگذار در محور توسعه کشور بوده است هرچند به آن توجه خاص نشده اما توانسته کشور را به سمت خودکفایی پیش ببرد.

بی نیاز از واردات هستیم

وی افزود: با تولید بیش از 95 درصد محصولات کشاورزی بینیاز از واردات هستیم و تا کنون صادرات بخش کشاورزی فعالیت قابل قبولی داشته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه تاکید کرد: باید در بحث کشاورزی در کشور به سمتی برویم که بازار صادراتی از جمله بازار روسیه را بتوانیم تصاحب کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه به برنامههای دهه فجر اشاره کرد وابراز داشت: در این دهه در بخش کشاورزی حدود 160 طرح کشاورزی با حضور مسئولان استان به بهره برداری خواهند رسید.وی اظهار داشت: برای این طرحها اعتباری بالغ بر 212 میلیارد ریال هزینه شده و اشتغالزایی 367 نفر را بدنبال خواهد داشت.شهبازی تصریح کرد: از این میزان طرحها 134 طرح مربوط به آب و خاک، 8 طرح دامپروری، 5 طرح تولیدات گیاهی، 7 طرح در بخش صنایع کشاورزی و فرآوری، 4طرح آبخیزداری و 2 طرح در شیلات استان است.

تخصیص 5 میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی

وی افزود: طی 5 سال اخیر 134 میلیاردتومان جهت توسعه مکانیزاسیون (ادوات کشاورزی) اختصاص پیدا کرده است.شهبازی یادآور شد: امسال باوجود اینکه با خشک ترین تاریخ هواشناسی کشور مواجه هستیم، اما سطح زیرکشت استان97 هزارهکتار آبی و316 هزارهکتار دیم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها