دادستان‌کل کشور با اشاره به نارضایتی مردم در فرودگاه امام(ره) پس از بارش برف اخیر و مشکلاتی که باعث تبدیل‌شدن حوادث طبیعی به جریانات مورد سوءاستفاده دشمن شد، از مدیران شهری و دولتی انتقادات تندی کرد.
کد خبر: ۱۱۱۸۵۲۶

به گزارش تسنیم، حجتالاسلام محمدجعفر منتظری افزود: اگر مدیران مدبر و توانمند باشند نباید اجازه دهند حوادثی بسیار طبیعی و معمولی به جریانی تبدیل شود که دشمن در آن سوءاستفاده کند. ما در این روزها دیدیم برفی آمد و ضعف مدیریت سبب ایجاد نارضایتی در مردم شد.

وی ادامه داد: امیدواریم که انشاءا... این ندانمکاریها مغرضانه و عامدانه نباشد، ولی باید مسئولان و مدیران بدانند اگر نمیتوانند شهری کلان را درست مدیریت کنند کنار بروند و آن را رها کنند یا اگر مسئول یک وزارتخانه و دستگاه نمیتواند بهدرستی مدیریت داشته باشد باید عذرخواهی کرده و کار را به افراد توانمند دیگر بسپارد.

منتظری با اعلام اینکه دستگاه قضایی در جهت حفظ و دفاع از حقوق عامه در این عرصه ورود خواهد کرد، گفت: وقتی متوجه شدم عدهای مسافر داخلی و خارجی در فرودگاه امام خمینی(ره) در شرایط بدی قرار دارند سریعا با معاون مربوطه تماس گرفتم و از او خواستم که خودش یا دادستان مربوطه در محل حاضر شوند و موضوع را پیگیری کنند.

وی با انتقاد از برخی شرکتهای هواپیمایی نیز عنوان کرد: متأسفانه برخی شرکتهای هواپیمایی اخلاق را کنار گذاشته هزینهها را بالا بردند، راننده تاکسی یکجور، شخصی که باید باند فرودگاه را پاک کند یکجور و آن که باید خدمترسانی به مردم داشته باشد یکجور عمل میکنند و باعث میشوند نارضایتی مردم به جایی برسد تا آنها در فرودگاه شعار بدهند «مدیر بیکفایت، خجالت خجالت». خوب، مگر این شعار در فرودگاه امام داده نشد؟!

دادستان کل کشور بیان کرد: مدیران ما باید بدانند حقوق میگیرند تا در صحنه حاضر شوند و مشکل را حل کنند نه اینکه پشت میزشان بنشینند و چای بنوشند.

اوراق امتحان برف شهردار
تصحیح می
شود

رئیس سازمان مدیریت بحران درباره نمره عملکرد شهرداری تهران در روزهای برفی اخیر گفت: در حال تصحیح اوراق هستیم تا آسیبها و نقاط قوت ارزیابی شود البته اشکالاتی وجود داشته و مسئول مدیریت بحران پایتخت شهرداری است.

به گزارش فارس، محمد اسماعیل نجار افزود: البته 500 کیلومتر بزرگراه در تهران در مدت بارش برف ثانیهای مسدود نشد شاید عبور و مرور کند شده باشد، اما هنوز برخی درختان شکسته شده در معابر وجود دارد و در مناطق 2 و 3 هنوز مشکلاتی دیده میشود.

رئیس سازمان مدیریت بحران در مورد انجام نشدن اقدامات مناسب در فرودگاه بینالمللی نیز عنوان کرد: تجهیزات و ماشینهای برفروب قوی وجود دارد که باند را در سریعترین زمان پاکسازی میکند. البته امکانات و تجهیزات نگهداری به اندازه کافی فراهم نشده به همین دلیل به دولت پیشنهاد دادهایم برای تشکیلات صنعتی2000میلیارد تومان به مدت 5 سال در اختیار وزارت راه قرار دهد تا تجهیزات خود را در شرایط بحرانی و جادهای قوی کند.

نجار در مورد غافلگیری دستگاهها در بارش برف روزهای اخیر ادامه داد: به طور قطع و اطمینان میگوییم که غافلگیر نشدهایم، چرا که سازمان هواشناسی از چهارشنبه اعلام کرده بود و دستگاهها باید بدترین شرایط را پیشبینی میکردند.

وی درباره حادثه شهران در تهران نیز بیان کرد: دستگاه قضا اعلام کرد که مقصر این حادثه مترو بوده است هر چند که مترو ما را متهم کرد که فرار به جلو داشتهایم در حالی که دستگاه قضا نظر نهایی را داده است.

پولهای جمعآوری شده هزینه زلزلهزدگان شود

رئیس سازمان مدیریت بحران در رابطه با خبری مبنی بر جمعآوری سه میلیارد تومانی کمکهای نقدی توسط آقای زیباکلام و ایجاد دهکده امید در منطقه زلزلهزده کرمانشاه گفت: جمعآوری امکانات و نقدینگی توسط هنرمندان، سیاسیون و صاحبنظران ورزشی قابل ستایش است. وی تصریح کرد: برخی حساسیت دارند که این پولها چه شده و حق هم دارند. ما در برنامه کاریمان ایجاد «دهکده امید» را نداریم، بلکه میخواهیم بازسازی کنیم و تمام تلاش دولت این است که سرپناهها را سریعتر ایجاد کند تا زندگی به روال عادی برگردد.

وی در مورد اینکه بسیاری از پولهای جمعآوری شده در حساب برخی اشخاص مانده است بیان کرد: هر کسی اگر پولی جمعآوری کرده باید در اختیار دستگاههای متولی قرار دهد گاهی همین اخبار و جمعآوری کمکها ایجاد توقع میکند و از شخص نامبرده هم میخواهیم که پول را بیاورد و بدهد در این زمینه نیز با دادستان کل کشور مذاکره داشتهایم که باید در مسیر اصلی این کمکها قرار گیرد، اما تا کنون نشنیدهام که هیچیک از این اشخاص مطرح پول جمعآوری شده را به متولی مربوطه بدهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها