همصدایی 31 استان برای سرود همزبانی ملت در دهه فجر

در آستانه دهه فجر سرود همدلی و همزبانی ملت ایران با همصدایی 31 استان طنین انداز می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۸۵۱۸

به گزارش روابط عمومی معاونت امور استانها، با فرارسیدن دهه فجر امسال 20 قومیت ایرانی از 31 استان برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سازها و آوازشان را کوک میکنند تا آثاری با مضامینی همچون پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، سرداران شهید، شخصیتهای تاریخی، دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، حضور سرنوشت ساز ملت در عرصههای تاریخی، شور و نشاط جوانان و توفیقات جهانی فرزندان ایران را اجرا نمایند .

علاوه بر این در قالب کلیپ و نماآهنگ نیز آثاری متناسب با تقویم رسانهای صداوسیما تدارک دیده شده که در فاز نخست چهار کلاکت نماآهنگ ویژه برای پخش در دهه فجر آماده شده است. شعر، موسیقی و خوانندگی این آثار در صداوسیمای مراکز آذربایجانغربی، خراسانشمالی، گیلان و همدان تولید شده است و نماآهنگها که قالبی روایی دارند، بهصورت متمرکز و در طبقه الف با کیفیت FULL HD تهیه شدهاند .

همچنین برای نوروز 97 مجموعهای جدید از مراکز چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کرمان، خراسانرضوی، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و خراسان جنوبی در دست تولید است و با آغاز سال نو به شنوندگان رادیو و بینندگان سیمای جمهوری اسلامی تقدیم میشود .

مدیریت هماهنگی موسیقی و سرود مراکز در معاونت امور استانها، ضمن دعوت از هنرمندان مستعد و اساتید حوزه شعر و موسیقی محلی و سنتی، با بهرهگیری از ظرفیتهای فرهنگی و میراث شنیداری ایران عزیز، بیش از 500 اثر موسیقایی را در سال تهیه میکند و در اختیار برنامهسازان صدا و سیما قرار میدهد.

این آثار در ساختارهای متنوع، با گویشهای مختلف اقوام ایرانی و پیرامون موضوعات رسانهای تهیه میشود.

امسال 121 قطعه از این تولیدات با موضوعاتی مطابق با راهبردهای محتوایی ابلاغ شده از سوی ستاد نکوداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تهیه شدهاند .

فجر 39 تماشایی میشود

در همین راستا، مدیرکل صدای استانها گفت: راهاندازی «رادیو انقلاب» بهصورت تصویری یا رادیونما یکی از مهمترین برنامههای صدای مراکز استانها در دهه فجر امسال خواهد بود.

وحید کمالی با اشاره به فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: بر این اساس صدای مراکز استانها برنامههای متنوعی را برای این ایام تدارک دیدهاند که مهمترین آنها، راهاندازی رادیو انقلاب است.وی افزود: رادیو انقلاب با نشان و آرم معین و هماهنگ به مراکز استانی ابلاغ شده و برنامههای آن از 12 بهمنماه و همزمان با ساعت ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی روی آنتن میرود.

وی ادامه داد: تولید آثار فاخر رادیویی برای پخش از صدای مراکز استانها طی دهه فجر انقلاب هم جزو برنامههای این اداره کل محسوب میشود و بر همین اساس، 92 مستند و 99 مینی فیچر در کنار 66 نمایش رادیویی تولید شده است.

کمالی عنوان کرد: برگزاری «مسابقه انقلاب» در صدای مراکز استانها از دیگر اقدامات برنامهریزی شده ویژه دهه فجر است؛ سوالات این مسابقه با استفاده از متون کتابهای حوزه انقلاب اسلامی که با همکاری مجمع ناشران انقلاب منتشر شده طراحی میشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها