رئیس‌جمهور مصر که کشورش کمتر از دو ماه دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری را در پیش دارد، اخلالگران امنیتی را به برخورد جدی و کوبنده تهدید کرد. عبدالفتاح السیسی دیروز تأکید کرد مصر هرگز به وضعیت هفت، هشت سال قبل باز نخواهد گشت. السیسی که در افتتاحیه پروژه میدان گازی «ظهر» در شمال‌شرقی مصر سخن می‌گفت، به برخورد شدید با کسانی که امنیت و ثبات کشور را بازیچه خود قرار می‌دهند، تهدید کرد.
کد خبر: ۱۱۱۸۵۰۵

به گزارش ایرنا، وی تأکید کرد: «اگر احدی از گروههای شر به فکر بازی با امنیت مصر بیفتد، از شما (ملت) میخواهم که به صحنه آمده و رأی اعتماد مجدد به من بدهید، اقدامات دیگری نیز علیه هر کسی که ممکن است امنیت را خدشهدار کند اتخاذ خواهیم کرد. هر کس میخواهد مصر را تباه کند ابتدا باید از جنازه من رد شود، جان من و ارتش بهای ثبات مصر است.»

رئیسجمهور مصر در ادامه تصریح کرد که آنچه هفت یا هشت سال پیش در مصر رخ داد، دیگر تکرار نخواهد شد. به نظر میرسد که اشاره السیسی به حوادث و انقلاب ژانویه 2011 مصر است که به سرنگونی رژیم «حسنیمبارک» دیکتاتور این کشور منجر شد و این روزها نیز مصریها سالگرد آن را پشت سر گذاشتند. از زمان روی کار آمدن السیسی در مصر (2014) این کشور با عملیات تروریستی در شبهجزیره سینا مواجه است که بیشتر این عملیاتها را یک گروه موسوم به «ولایت سینا» شاخه داعش در این منطقه انجام میدهد و در اغلب موارد نیز نیروهای پلیس و ارتش مصر را هدف قرار میدهد که تا کنون شمار زیادی از این نیروها نیز کشته و زخمی شدهاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها