این سریال از امشب روی آنتن شبکه 3 می‌رود

آنـام به‌نام مـادر

پخش سریال 65 قسمتی«آنام» به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه از امشب ساعت 20 و 45 دقیقه (شنبه تا چهارشنبه) روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود و بازپخش آن ساعت یک و 30 دقیقه بامداد، 9 و 30 دقیقه و 14 روز بعد خواهد بود. این مجموعه به قلم امیرعباس پیام به نگارش درآمده است. آنام، داستانی خانوادگی و اجتماعی است و سرگذشت زنی را روایت می‌کند که تحت تاثیر شرایطی خاص قرار دارد و هرچه جلو می‌رود، باز بار مسائل و مشکلات گذشته بر دوشش سنگینی می‌کند و تاثیرات شان در زندگی‌اش جاری می‌ماند.
کد خبر: ۱۱۱۶۷۹۱

به گزارش جامجم، گلچهره سجادیه، سیروس گرجستانی، علیرضا شجاعنوری، شبنم قلیخانی، فریبا متخصص، سیامک صفری، کاظم بلوچی، عبدالرضا اکبری، مجید واشقانی، مهرانه مهینترابی، لاله مرزبان، شهرام خزرایی، ناصر هاشمی، هادی افتخارزاده، وحید فرشی، زکیه کریمی، فیروز عاقلی،

سویل شیرگیر، فاطمه حسینی، رقیه شادخواه، سیامک افسایی، بهرام نوبری، فریبا سهرابی، تینا عبدی، رباب رضازاده، هاله مازنی، حسین عزیزی، مهدی فتحی، علیرضا موسلانی، حمید صلاحی، علی پورصدیقیان، فروغ مشقتی، میثم ولیخانی، نادیا پشمچی، امین حاجیاکبری و الناز ثابتایمانی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

یک سریال استاندارد

اسماعیل عفیفه، تهیهکننده سریال آنام درباره تولید این مجموعه در دو فاز به جامجم گفت: این سریال در واقع دو فاز نیست، بلکه بخشی از قصه در زمان معاصر میگذرد و بخشی دیگر فلاشبکی از گذشته است که این دو در هم تنیده شدهاند. یعنی این طور نیست که اول ما شروع به پخش صحنههای گذشته کنیم و بعد از تمام شدن آن به سراغ زمان معاصر برویم. قصه از زمان حال شروع میشود و به تناسب پیشرفت قصه، بخشهایی از ماجرا که سال 65 اتفاق افتاده را خواهیم دید که مرتبط با داستان امروز است.

وی ادامه داد: بنابراین ما یک قصه یکپارچه داریم که در 65 قسمت پخش میشود. ضمن این که همیشه در کارهایمان نگاه اجتماعی داریم و بخشی از مسائل جامعه را نشان میدهیم. در آنام هم این اتفاق افتاده و روابط بین خانوادگی در اولویت قصه است. آنام به زبان آذری یعنی مادرم و مساله اصلی و محور اصلی این سریال رابطه مادر و فرزندی است. در این ارتباط گاهی بحث فیزیکی مطرح است و برخی مواقع عاطفی. در مجموع سعی داریم در قالب یک قصه شیرین به این موارد بپردازیم.

این تهیهکننده در پاسخ به این سوال که آیا از زاویه جدید به روابط خانوادگی نگاه کرده اید، توضیح داد: تلاش کردیم داستان برای مخاطب جذاب باشد و از زوایای مختلف به موضوع بپردازیم. ضمن این که فرهنگ آذربایجان در آن دخیل است، بخصوص در صحنههای گذشته. علاوه بر آن، لوکیشنهای خوبی برای این سریال پیدا کردیم. گرچه دور بود و کار کردن را به لحاظ بعد مسافت سخت میکرد، اما ارزشش را داشت. عوامل، زحمت زیادی برای این سریال کشیدند و نزدیک به یک سال است درگیر آن هستیم. پیش بینی من این است مخاطب این سریال را دوست خواهد داشت.

عفیفه ادامه داد: تولید مجموعه بزودی تمام میشود. البته سریال 65 قسمت است و بخشی از آن امسال پخش میشود و بقیه آن سال آینده و بعد از ایام نوروز روی آنتن میرود. لوکیشن این سریال هم تهران و آذربایجان شرقی (تبریز و کلیبر) است.

وی درباره انتخاب جواد افشار برای کارگردانی این مجموعه گفت: ما سریالساز استاندارد و خوب در تلویزیون کم داریم. نام نمیبرم که جسارت به کسی نشود، ولی باید بگویم شاید شش تا هفت سریالساز خوب داشته باشیم. تعدادی از خوبها هم جذب فضای نمایش خانگی شدهاند، مثل حسن فتحی و محمدحسین لطیفی. آقای افشار، سریال ساز خوبی است. او کارگردان دقیقی است و قصه را خوب روایت میکند. ضمن این که برای میزانسن شلوغ، توانمند است. از همکاری با او خیلی راضی هستم و امیدوارم در آینده این همکاری پیدا کند .

این تهیهکننده درباره گویش بازیگران بومی هم گفت: بازیگران آذری، فارسی صحبت میکنند و فقط یک مقدار لهجه آذری دارند، ولی در مجموع همه فارسی حرف میزنند.

بازی در کنار یک بانوی محترم

سیامک صفری، بازیگر درباره نقشش در آنام توضیح داد: هر وقت نقشی به من پیشنهاد میشود، فیلمنامه را میخوانم که ببینم نقش و داستان چیست و بعد اگر حرفی برای گفتن داشته باشد، حتما میپذیرم. در مجموعه آنام هم نقش سهند را بازی میکنم که همسر مارال است. وقتی فیلمنامه مجموعه تلویزیونی آنام را خواندم لذت بردم. به نظرم متن بسیار منسجم و زیبا نوشته شده است. وی ادامه داد: امیرعباس پیام را میشناسم. او از بچههای دانشکده ما بود و بسیار هم با ذوق است. علاوه بر آن، قلم بسیار خوبی هم دارد. از سوی دیگر کارهای قبلی آقای جواد افشار همیشه موفق بوده است و شخصیت سهند هم ویژگیهای خودش را دارد که برایم جالب بود. همه این موارد من را برای بازی در این اثر ترغیب کرد.

سریال آنام در دو بخش گذشته و معاصر تولید میشود. صفری درباره این که نقش سهند را در جوانی کدام بازیگر به عهده داشته است، توضیح داد: نقش من را در جوانی میثم ولیخانی بازی میکند که از بازیگران خوب تبریز است و نقش مارال همسرم را گلچهره سجادیه به عهده دارد. صفری درباره همبازی شدن با گلچهره سجادیه نیز گفت: بازیگر نقش پارتنر خیلی اهمیت دارد و حتماً تاثیرگذار است. در این سریال خانم گلچهره سجادیه نقش مقابل من را بازی میکند که بازی در کنار او خیلی لذتبخش است، زیرا بانوی بسیار محترم و از هنرمندان خوب کشورمان است. امیدوارم مجموعه مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

گرجستانی دوباره خان میشود

سیروس گرجستانی تا امروز نقشهای زیادی را در سینما و تلویزیون بازی کرده است. او در طول تمام این سالها تلاش کرده نقشهایش را بدرستی ایفا کند. برایش تفاوت ندارد نقش جدی بازی میکند یا طنز، بلکه هدفش اجرای درست آن است. او در سریالهای مختلف همچون کلاه پهلوی، خوشنشینها، گاوصندوق، زنبابا، نوار زرد، شهریار، مامور بدرقه، رقص پرواز و... نقشهای متفاوتی را در ذهن بینندگان حک کرده است. گرجستانی در مجموعه تلویزیونی آنام نقش خانآقا، پدربزرگ مارال را بازی میکند.

وی درباره بازی در این مجموعه به جامجم گفت: حرفه من بازیگری است و بازی در کاری را میپذیرم که آن را دوست داشته باشم. سالهای قبل نقش خان را در سریال کیف انگلیسی بازی کرده بودم و حالا بعد از گذشته این همه سال، یک بار دیگر نقش خان به من پیشنهاد شد.

این بازیگر عنوان کرد: همین برایم جالب بود که بخواهم برای بار دیگر نقش خان را در یک سریال تلویزیونی بازی کنم.
البته خان مجموعه آنام به لحاظ رنگ و لعاب، با خان مجموعه کیف انگلیسی تفاوت دارد.

فاطمه عودباشی

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها