سازمان‌های انگلیسی فعال در زمینه حقوق بشر و مخالفت با جنگ، تجمعی را مقابل مقر نخست‌وزیری انگلیس در مرکز لندن برگزار کرده و خواستار لغو دعوت از ولیعهد عربستان برای سفر به انگلیس شدند.
کد خبر: ۱۱۱۶۷۱۲

به گزارش الجزیره، نمایندگانی از ده سازمان انساندوستانه و حقوقی انگلیس نامهای را به ترزا می، نخستوزیر انگلیس تحویل داده و در آن از او خواستند دعوت خود از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای سفر به انگلیس را لغو کند. آنها به نقش ولیعهد عربستان در ایجاد بدترین بحران انسانی در جهان از دههها قبل به دلیل جنگ عربستان در یمن اشاره کرده و هشدار دادند این سفر پیام مشخصی مبتنی بر این است که انگلیس به کسانی که در عربستان بازداشت شده یا شکنجه میشوند، سیلی زده است.

تجمعکنندگان در پیام خود به این مسائل اشاره کردند که عربستان از سرکوبها در کشورهای دیگری همچون بحرین حمایت، سعد حریری را بازداشت و محاصرهای را علیه قطر تحمیل کرده و دست به تلاشهای نافرجامی برای تغییر نظامها در کشورهای دارای حاکمیت زده است. آنها همچنین به تبانی انگلیس با عربستان به دلیل فروش سلاح و تجهیزات نظامی به ریاض اشاره کردند. قرار است اواخر ماه جاری میلادی محمد بن سلمان به انگلستان سفر کند. / ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها