مدیر کشاورزی منطقه آزاد ارس، صادرات قطعی محصولات کشاورزی این منطقه در امسال را 5 هزار و 300 تن اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۱۵۹۰۸

به گزارش ایرنا محسن شیخ لو گفت: گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و بادمجان از جمله محصولات صادراتی بخش کشاورزی منطقه است که بیشتر به روسیه و قطر صادر میشود.

وی گفت: در امسال 53 هزار و 317 تن محصولات باغی، زراعی و گلخانه ای در این منطقه تولید و بخش اعظم آن به سرزمین اصلی صادر شد.

وی با اشاره به تولید 110 هزار نهال و 673 هزار شاخه گل رز در این منطقه طی امسال، گفت: وسعت اراضی با کاربری کشاورزی منطقه 25 هزار هکتار است که حدود 8 هزار هکتار زیرکشت است.

شیخ لو با اشاره به اشتغالزایی 3 هزار و 776 نفری در بخش کشاورزی منطقه آزاد ارس، گفت: 6 هزار و 600 هکتار از اراضی منطقه به سامانههای تحت فشار تجهیز شده است.

وی با اشاره به بهره برداری از 14 شرکت کشاورزی در امسال با سرمایه گذاری 4 هزار و 231 میلیارد ریال، گفت: یکهزار و 109 میلیارد ریال تسهیلات در امسال جذب شده است.

شیخ لو با اشاره به وجود 140 هکتار سایت گلخانه ای در منطقه و فعالیت 41 واحد گلخانه ای، خاطرنشان کرد: بخش مهمی از صادرات کشاورزی منطقه از تولیدات گلخانه ای است.

به گزارش ایرنا، توسعه فعالیتهای بخش کشاورزی در کنار صنعت و گردشگری از رویکردهای اصلی منطقه آزاد ارس است.

منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس در 51 هزار هکتار در شمال غرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته و در محدوده متصل شهرستان جلفا و محدوده منفصل بخشهایی از شهرستانهای کلیبر و خداآفرین را دربرگرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها