پژوهشگران دانشکده مهندسی معدن و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مطالعات اخیر خود موفق به ارائه و معرفی روش جدیدی برای شناسایی عناصر نادر خاک و روشی برای جداسازی عناصر از یکدیگر شدند.
کد خبر: ۱۱۱۵۲۶۷

به گزارش جامجم و به نقل از ایسنا، دکتر سید سعید قنادپور اجرای این پژوهش را در قالب رساله دکتری دانست که با عنوان شناسایی الگوی رفتار ژئوشیمیایی، جدایش آنومالی و بررسی پتانسیل اقتصادی عناصر نادر خاکی؛ مطالعه موردی: قسمت مرکزی معادن سنگ آهن سنگان اجرایی شده است. این تحقیقات به دو قسمت اصلی و کاملا متفاوت مطالعه و بررسی روشهای جداسازی ناهنجاریهای ژئوشیمیایی و پیادهسازی یک روش اکتشافی به منظور کشف عناصر نادر خاکی تقسیمبندی میشود.

قنادپور، نبود یک مجموعه مطالعاتی جامع در به کارگیری روشهای جدایش در شرایط مختلف نمونهبرداری، مقایسه آنها در شرایط مشابه و ترکیب و توسعه آنها در موقعیتهای متفاوت اکتشافی را از دلایل انتخاب این تحقیق ذکر کرد و ادامه داد: از این رو در بخش اول این پژوهش با در نظر گرفتن موارد ذکر شده به تهیه فلوچارت اکتشافی تحت عنوان انتخاب روش بهینه جدایش ناهنجاریهای ژئوشیمیایی برای اولین بار در صنعت اکتشافات پرداخته شده است. مجری طرح با اشاره به مطالعات انجام شده در بخش دوم یادآور شد: به دلیل اهمیت اقتصادی عناصر نادر خاکی در صنایع مختلف و اکتشاف بسیار سخت آنها به علت قابلیت تمرکز معدنی در شرایط محدود، در بخش دوم این مطالعات به بررسی، مطالعه و معرفی یک روش اکتشافی جدید و الگوی نمونهبرداری بهینه پرداخته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها