نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد یک سال هورمون درمانی، خطر علائم افسردگی را میان زنان در اوایل سن یائسگی کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۱۳۰۷۹

سوزان گیردلر، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کارولینای شمالی، در این باره میگوید: 32 درصد زنانی که به طور تصادفی به گروه درمانی دارونما اختصاص داده شده بودند، علائم افسردگی را به شکل قابل توجهی تجربه کردند، اما در مورد زنان اختصاص یافته در گروه هورمون درمانی، این ریسک به نصف کاهش یافت و تا 17 درصد رسید.

یافتهها نشان میدهد در زنان دارای سابقه قبلی افسردگی حاد، هورمون درمانی خطر علائم افسردگی را کاهش نمیدهد. زنانی که به صورت عادی وارد دوره یائسگی میشوند دو تا چهار برابر بیشتر در معرض ریسک ابتلا به علائم افسردگی قرار دارند.

هر سه ماه یکبار، گروه زنان دریافتکننده چسب استروژن به مدت 12 روز هورمون پروژسترون هم دریافت میکردند تا احتمال افزایش خطر سرطان آندومتر ناشی از استروژن درمانی در آنها تعدیل شود. روند هورمون درمانی تا یک سال ادامه داشت.

یافتهها نشان داد در گروه درمانی دریافتکننده استروژن، کاهش علائم افسردگی مشاهده شد. با این حال محققان تاکید دارند زنان در سن یائسگی درخواست تجویز هورمون درمانی را از پزشک خود نداشته باشند./ مهر

بازیهای رایانهای، تبلت و تلویزیون از علل چاقی کودکان امروز

ساعات طولانی تماشای تلویزیون، بازیهای رایانهای، استفاده از تبلت و رایانه موجب میشود میزان تحرک کودکان و نوجوانان به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

مریم اسدی، کارشناس تغذیه مرکز بهداشت صومعهسرا در آغاز هفته بسیج ملی تغذیه سالم از 15 لغایت 30 دی ماه گفت: شعار امسال بسیج ملی تغذیه سالم چاقی یا سلامت، انتخاب با شماست. هدف از بسیج ملی تغذیه سالم در کشور، فرهنگسازی برای ترویج تغذیه سالم و توجه دادن مردم به این نکته است که باید برای حفظ سلامت خود، نکات تغذیهای خود را رعایت کنند.

به گفته این کارشناس، چاقی در سنین کودکی میتواند منجر به چاقی در بزرگسالی شود، وی گفت: 40 تا 90 درصد کودکان چاق در بزرگسالی از چاقی رنج خواهند برد. با پیشگیری از چاقی در سنین کودکی و نوجوانی میتوان از چاقی بزرگسالی و پیامدهای ناشی از آن جلوگیری کرد.

عدم تعادل انرژی بین کالری دریافتی و کالری مصرف شده، تغییر الگوی غذایی و بیتحرکی، مصرف انواع تنقلات چرب، شور و شیرین، فستفودها، نوشابههای گازدار، مواد قندی و شیرین و مصرف کممیوه و سبزی خطر اضافه وزن و چاقی را بیشتر میکند. دیابت، بیماریهای قلبی ـ عروقی، سکته، اختلال عضلات اسکلتی و کبد چرب و انواع سرطان ازجمله این پیامدهاست./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها