در دیدار جک استراو و هیات پارلمانی کشورمان صورت گرفت

انتقاد از دخالت‌های انگلیس در مسائل داخلی ایران

جک استراو وزیر خارجه پیشین انگلیس و لرد لامونت نماینده ویژه نخست وزیر این کشور روز گذشته با حضور در مجلس شورای اسلامی با اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۱۱۱۱۶۳۱

در این دیدار که به درخواست هیات انگلیسی صورت گرفت مصطفی کواکبیان، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس با اعتراض به مواضع انگلیس در شورای امنیت سازمان ملل در خصوص اعتراضات اخیر ایران تاکید کرد که دوره دخالت ابرقدرتها در امور داخلی ایران گذشته است.

وی با انتقاد از سیاستهای مغرضانه دولت آمریکا، دخالت این کشور در امور داخلی ایران و کشاندن موضوعات داخلی ایران به شورای امنیت سازمان ملل گفت: ما دخالت آمریکا و حامیان این کشور در امور داخلی خود را محکوم کرده و اجازه نخواهیم داد هیچ کشوری در امور داخلی ایران دخالت کند.

کواکبیان با اشاره به برجام اظهار کرد: نباید مواضع دولت انگلیس در موضوعات مختلف طوری باشد که به این دستاورد خدشهای وارد کند.

در این دیدار جک استراو با اشاره به جایگاه مجالس دو کشور در تسهیل همکاریهای فیمابین تاکید کرد که چند سال پیش روابط ایران و انگلیس با مانع روبهرو شده بود اما این پارلمانها و گروههای دوستی پارلمانی بودند که پیشقدم شده و برای تقویت روابط اقدام کردند.

انگلیس سیاست خود را از آمریکا جدا کند

احد آزادیخواه، عضو گروه دوستی و پارلمانی ایران و انگلیس که در این جلسه حاضر بود در گفتوگو با جامجم اظهار کرد: مصطفی کواکبیان از رای انگلیس در شورای امنیت و دخالت این کشور در اغتشاشات انتقاد کرد و جک استراو و لرد لامونت، تلاش کردند خودشان را تبرئه و تطهیر کنند و با بیان اینکه قائل به استقلال جمهوری اسلامی ایران هستند، خواستار آزادی کمال فروغی (پیرمرد 75 ساله) و نازنین زاغری که به اتهامات امنیتی محکوم شدهاند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی افزود: در این جلسه اعلام شد که اگر گروه دوستی انگلیس به تهران سفر کند حتما در مذاکرات به این مساله پرداخته خواهد شد اما تاکید شد که انگلیس نباید در امور ایران دخالت و سیاست خود را از آمریکا جدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها