1/5 میلیون نفر در پورتریکو بعد از گذشت 100 روز از توفان برق ندارند

به‌رغم آن که آشوب‌های ایران به یکی از دغدغه‌های دونالد ترامپ تبدیل شده است، آمار و ارقام نشان می‌دهد که با گذشت صد روز از توفان شدید ماریا، بیش از 5/1 میلیون نفر از مردم پورتریکو همچنان با مشکل قطعی برق روبه‌رو هستند.
کد خبر: ۱۱۰۹۶۱۷

بنا بر آمار و ارقام رسمی که بتازگی منتشر شده است، باوجود گذشت صد روز از زمان تندباد شدید «ماریا»، حدود نیمی از مردم «پورتریکو» یعنی بیش از 5/1 میلیون نفر همچنان با مشکل قطعی برق مواجه هستند. در اولین آمار رسمی که دولت پورتریکو از زمان ورود توفان شدید ماریا در سپتامبر سال گذشته میلادی به این منطقه منتشر کرده است، مقامات گزارش کردند که یکی از 78 شهرداری این جزیره کاملا با قطعی برق روبه‌روست. «ریکاردو روسلو» فرماندار پورتریکو در اکتبر وعده داد تا تاریخ 15 دسامبر 95 درصد مشکل قطعی برق را رفع کند و این در حالی است که سپاه مهندسان برآورد کرده‌اند برق پورتریکو تا ماه می‌ به‌طور کامل احیا می‌شود.

خشم در میان مردم پورتریکو فروکش نکرده و رو به افزایش است؛ زیرا مردم این منطقه همچنان با مشکلاتی چون تعطیلی مدارس و کسب و کار و افزایش خطر بیماری مواجه هستند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که مردم پورتریکو از روند کند بازسازی این جزیره بعد از توفان ماریا به خشم آمدند و بسیاری می‌گویند که نبود پیشرفت در بهبود اوضاع، مردم این منطقه را در معرض فاجعه رو به رشد محیط‌زیست قرار داده است.

طبق این گزارش، مردم در حال استشمام هوای سمی هستند و این به‌واسطه ژنراتورهای دیزلی است. آب همچنان آلوده است و بزرگراه‌ها هنوز تعمیر نشده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «اکو واچ» گزارش می‌کند که جامعه پورتریکو کاملا منزوی شده است و به خدمات درمانی دسترسی ندارد و «الیزابت ییمپیر» مدیر اجرایی سازمان جامعه لاتینو در بروکلین در این خصوص گفت: «صد روز سند محکومیت آمریکا و فقدان تعهد آن در قبال پورتریکو است.»

از زمان آغاز اعتراضات به وضع اقتصادی در ایران، دونالد ترامپ و بسیاری از مقامات آمریکا تمامی تلاش خود را در حمایت از آشوب‌های ایران به کار گرفتند و ترامپ در یکی از پیام‌های توییتری مردم ایران را گرسنه خواند. / فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها