اطلاعاتی که استرالیا در اختیار اف.بی.آی قرار داد عامل آغاز تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا بوده است.
کد خبر: ۱۱۰۸۸۹۹

روزنامه نیویورک تایمز می‌نویسد: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در پی دریافت اطلاعاتی محرمانه از دولت استرالیا بودند که تحقیقات در مورد تماس‌ بین ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و روسیه را آغاز کردند.

به موجب این گزارش، جورج پاپادوپولوس یکی از مشاوران سیاست خارجی ترامپ، در ماه می‌2016 میلادی پس از شرب خمر و خارج شدن از حالت عادی در لندن، به الکساندر داونر، سفیر استرالیا در بریتانیا گفت که روسیه اطلاعاتی برای تخریب چهره هیلاری کلینتون در اختیار دارد. نیویورک تایمز به نقل از چهار مقام ناشناس آمریکایی و استرالیایی نوشته است حدود دو ماه بعد که محتوای هزاران ایمیل هیلاری کلینتون و دفتر مرکزی حزب دموکرات در اینترنت فاش شد، دولت استرالیا حرف‎های آن شب جورج پاپادوپولوس را به پلیس فدرال آمریکا (اف‌.بی‌.آی) گزارش کرد.

در این مقاله به نقل از پاپادوپولوس آمده است که او گفته بود روسیه در پی تطمیع اعضای ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ بوده است. جورج پاپادوپولوس اکتبر 2017 رسما اتهام دروغ گفتن به پلیس فدرال در جریان تحقیقات را پذیرفت. / مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها