رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تا کنون با اعزام اکیپ کارشناسی 13 محموله سیب درختی به وزن 303 هزار و 390 کیلو گرم که به استان وارد شده است.
کد خبر: ۱۱۰۵۲۲۵

به گزارش مهر، خسرو شهبازی در سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان در سال 96 که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، ضمن اعلام آمادگی سازمان جهاد کشاورزی در بحث تامین میوه شب عید سال 97 ابراز داشت: سال گذشته به لحاظ درصد ضایعات میوه، جزو استانهای نمونه کشور بودیم و تنها حدود 1.5 درصد هدر رفت میوه داشتیم که این مقدار در طول 15 سال گذشته جزو کمترین میزان ضایعات در کشور بوده است.

وی خاطر نشان کرد: به منظور کنترل کیفی محصولات خریداری شده از زمان خرید تا عرضه و فروش، ناظر مربوطه که توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی متعاقبا معرفی خواهد شد، مشخص می‌شود که ضمن اعمال نظارت پاسخگو باشند.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، هرگونه ضرر و زیان ناشی از عدم کیفیت محصول متوجه ناظر کیفی محصول است.

وی افزود: ضرر و زیان احتمالی طرح پس از خاتمه عملیات خرید و فروش بر اساس اسناد و مدارک توسط کمیته استانی و رسیدگی توسط سازمان‌های مسئول در سطح کشور قابل تامین و پرداخت است.

شهبازی با بیان اینکه متناسب با تشخیص کمیته استانی و کمیته راهبری ملی زمان توزیع مشخص خواهد شد، گفت: بر اساس مصوبات جلسه راهبری استانی و تجربیات سنوات گذشته میزان سهمیه سیب درختی 300 تن و پرتقال 700 تن در ایام پایان سال 96 و نوروز 97 تعیین شده است.

وی تصریح کرد: تا کنون با اعزام اکیپ کارشناسی نسبت به حمل و انتقال مقدار 303 تن سیب درختی سهمیه تنظیم بازار میوه شب عید با نظارت کامل جهاد کشاورزی اقدام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان داشت: همچنین تا امروز 13 محموله سیب درختی به وزن 303 هزار و 390 کیلو گرم که به استان وارد شده، در سامانه خرید و فروش محصولات کشاورزی ثبت شده است.

وی در پایان خواستار شد: اتحادیه صنف میوه و تره بار حداقل 50 میوه فروشی و تعداد 15 غرفه میوه و تره بار با پراکنش مناسب در سطح شهر جهت فروش از تاریخ 15 اسفند تا 15 فروردین معرفی کنند.

وی در پایان اذعان داشت: همچنین به منظور عرضه میوه و تره بار با قیمت مناسب لازم است 20 چادر در نقاط پرتردد در سطح شهر به این منظور برپا شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها