نوری مالکی، معاون رئیس جمهوری عراق در واکنش به سخنان اخیر امانوئل مکرون مبنی بر انحلال بسیج مردمی گفت: قانون اساسی فرانسه از عدم دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر سخن گفته است، بنابراین درخواست اخیر فرانسه برای انحلال این گروه، در تعارض با قانون اساسی این کشور و نقض حاکمیت عراق است.
کد خبر: ۱۰۹۹۵۸۰

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، مالکی در ادامه گفت: رئیس جمهوری فرانسه با مداخله مردودش در امور داخلی عراق که در آن خواستار انحلال یک موسسه رسمی و قانونی چون سازمان بسیج مردمی است، ما را غافلگیر کرد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: نیروهای مسلح عراقی، نیروهای پلیس فدرال، بسیج مردمی و اعضای عشایر همگی جزو نیروهای نظامی عراق هستند که در سنگری واحد در جنگ برای ریشه‌کن کردن تروریسم داعش فعالیت دارند. سعد الحدیثی، سخنگوی دفتر العبادی نیز در واکنش به سخنان مکرون گفت: الحشد الشعبی در مجلس عراق به عنوان یک نیروی نظامی رسمی به تصویب رسید، این گروه نماینده مردم عراق و بخشی از دستگاه امنیتی است. مکرون روز شنبه در کاخ الیزه میزبان نچیروان بارزانی، نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق بود و در کنفرانس مطبوعاتی با وی مدعی شد: تمام گروه‌های مسلح عراقی از جمله بسیج مردمی (الحشد الشعبی) منحل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها